وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار کلاس درس و مدیریت کلاس‌ها توسط حدود ۲۰۰۰ معلم در اوایل مهر تا آمدن معلم جدید، گفت: بدون تردید حال دانش آموز و کلاس خوب باشد، حال جامعه خوب خواهد بود.

صحرائی: مدرسه و معلم در نتایج کنکور دانش‌آموز باید مؤثر باشند

رضا مراد صحرایی،با بیان اینکه ایران فرهنگی به عنوان ایران تأثیرگذار شناخته شده است، اظهار کرد: همه چیز خراب نیست و همه امکانات کم نیست؛ به عنوان معلم به شما توصیه می‌کنم که بهترین‌ها و بالاترین‌ها را در کشور ببینید چون ما مدارس، معلمان و دانش آموزانی داریم که در دنیا بی نظیر هستند و در هیچ جا همانندی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: روستاها و شهرهای کوچک در حال حاضر بیشتر از موارد دیگر مورد توجه است. باید نقاط قوت را دیده و نقاط ضعف را رفع کنیم؛ ما بعضی موارد را در گذشته از دست دادیم و باید تلاش کنیم تا موارد ضروری و حیاتی را احیا کنیم؛ به عنوان نمونه توزیع شیر رایگان در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: نزدیک دو هزار فضای ورزشی ساخته‌ایم و رشد ساخت خوب بوده؛ اما هنوز کمبود وجود دارد و مهم این است که در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم.

صحرایی در ادامه با تأکید بر اینکه مدرسه و معلم در نتایج کنکور دانش آموز باید مؤثر باشند، بیان کرد: امسال این موضوع  با تاثیرگذاری نمرات نهایی در نتایج کنکور، عملی و باعث شد دانش آموزان مناطق محروم و روستایی آمار چشمگیری را  در کسب رتبه‌های خوب کنکور کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد انسان‌های بزرگ با امید، پشتکار و ایمان رشد باید بهترین ملاک برای دانش آموزان باشد، اظهار کرد: وضعیت دانش آموزان المپیادی باید در مسیر قانون اصلاح شود و به زودی برنامه‌های این موضوع پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تاکید کرد: آموزش و پرورش با آنچه داشته خوب کار کرده و در صورت داشتن امکانات بیشتر، بهتر نیز خواهد بود و شما دانش آموزان نخبه از همین سیستم پرورش یافته‌اید و باید همراه آموزش و پرورش باشید.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.