بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تنها ۴۴ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهورشان رضایت دارند.

نارضایتی ۵۶ درصدی آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه (۳۰ اکتبر، هشتم آبان) منتشر شد، میزان نارضایتی از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ۵۶ درصد است.

در نظرسنجی مشترک NewsNation/Decision Desk HQ پنجاه و شش درصد شرکت‌کنندگان گفتند تا حدی یا به شدت با عملکرد بایدن موافق نیستند، در حالی که ۴۴ درصد گفتند تا حدودی یا به شدت موافق عملکرد او هستند.

در تفکیک حزبی هم ۸۵ درصد دموکرات‌ها در مقابل تنها ۱۰ درصد جمهوری‌خواهان از عملکرد بایدن ابراز رضایت کردند. در میان مستقل‌ها هم ۴۰ درصد همین نظر را داشتند.

به گزارش «هیل»، در تفکیک سنی، پاسخ‌دهندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال با ۴۸ درصد بالاترین امتیاز را به بایدن دادند. در حالی که در بین شرکت‌کنندگان بین سن ۳۵ تا ۵۵ میزان رضایتمندی ۴۵ درصد بود. چهل و دو درصد افراد بالای ۵۵ سال از بایدن راضی بودند.

پاسخ‌دهندگان آمریکایی آفریقایی‌تبار با ۶۱ درصد بالاترین میزان  رضایتمندی را از عملکرد بایدن در مقابل ۵۵ درصد هیسپانیک‌ها و آسیایی‌تبارها که در هر دو مورد رضایت ۵۵ درصد بود،  ابراز کردند. در بین سفیدپوست‌ها تنها ۴۲ درصد با عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا موافق بودند.

این نتایج در حالی است که رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا به شکلی فزاینده به رقابت مجدد بین بایدن و ترامپ شبیه است و نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ بین آن‌ها حکایت دارد. علاوه بر درصد پایین محبوبیت بایدن، او همچنین با نگرانی‌ها درباره سنش مواجه است.

در حال حاضر ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ است اما پرونده‌های حقوقی بسیار زیادش سوالاتی را در مورد آینده سرنوشت سیاسی‌اش مطرح می‌کند.

این نظرسنجی بین ۲۳ تا ۲۴ اکتبر (اول تا دوم آبان) با شرکت هزار رای‌دهنده ثبت‌نامی و حاشیه خطای حدود مثبت و منفی سه درصد انجام شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.