رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: برای شرق و جنوب شرق کشور حداقل ۳ رادار هواشناسی نیاز است.

حداقل ۳ رادار هواشناسی در شرق کشور نیاز است

سحر تاج بخش اظهار داشت:هم اکنون ۹ رادار هواشناسی در کشور فعال است و یک رادار جدید نیز به زودی به شبکه راداری کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: به طور کلی حداقل ۱۶ رادار هواشناسی جدید برای تکمیل شبکه رادار هواشناسی کشور نیاز است که  در برنامه های توسعه سازمان هواشناسی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: اولویت رادارهای جدید بر اساس مناطق سیل خیز، پرخطر و پرجمعیت است اما تلاش می شود با حمایت دولت این شبکه راداری در یک تقویم زمانی مناسب عملیاتی شود.

تاج بخش در بخش دیگری گفت: یکی از مهمترین فعالیت های سازمان هواشناسی یعنی ثبت و برداشت داده‌های جوی، در ایستگاه های سینوپتیک انجام می شود که کار مهم، دقیق و ارزشمندی است.

وی ادامه داد: تلاش های همه همکاران در مجموعه ارکان سازمان هواشناسی قابل ستایش است به ویژه عزیزانی که در شرایط سخت جوی و جغرافیایی مشغول خدمت هستند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه به ضرورت بهبود معیشت کارکنان اشاره  کرد و افزود: برای بهبود قدرت معیشتی همکاران تلاش های زیادی از سوی سازمان و وزارت راه و شهرسازی شده انجام شده و این تلاش ها هم‌چنان ادامه دارد.

تاج بخش تصریح کرد: با وجود این که در چهار سال اخیر اعتبارات سازمان در بخش های مختلف به ویژه حوزه درآمد و جذب جهش قابل توجهی داشته است، اما باز هم کفایت نیاز ها و مخارج سازمان را نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.