مسئول سامانه شمع آخرین آمار فعالیت های مبلغان مذهبی را ارائه کرده و گفت: این سامانه برای پاسخ دهی بهتر به مهمترین نیازهای تبلیغی کشور راه‌اندازی شده و بیش از هزار مبلغ تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

سامانه‌ «شمع» به مهمترین نیازهای تبلیغی کشور پاسخ می‌دهد

حجت‌الاسلام مصطفی طالبی مسئول سامانه شمع گفت: در نیمه اول امسال ۲۳ هزار و ۲۵۰ مُبلِغ فعالیت خود را در این سامانه آغاز کردند که ۱۱ هزار و ۹۳۰ نفر آن در بهار و ۱۱ هزار و ۳۲۰ نفر آن در تابستان به سامانه اضافه شدند. در نیمه ابتدایی سال جاری، ۲ هزار و ۴۲۵ تقاضای مبلغ در سامانه شمع به ثبت رسیده که از این تعداد هزار و ۲۹۴ مورد در بهار و هزار و ۱۳۱ مورد آن در تابستان انجام شده است و استان‌های فارس و خراسان رضوی، فعال‌ترین مبلغین را در این سامانه داشته‌اند.

وی با اشاره به میزان گزارش عملکردهای ثبت شده در این سامانه گفت: از ابتدای تاسیس سامانه شمع تاکنون ۵۸۹ هزار و ۵۲۰ مورد گزارش عملکرد در سامانه ثبت شده که از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۴۴۵ مورد آن مربوط به ۶ ماه ابتدای امسال است؛ در این آمار ۶۱ هزار و ۲۹۵ مورد مربوط به فصل بهار بوده و ۱۵۰ هزار و ۱۵۰ مورد آن در تابستان ارائه شده است.

مسئول سامانه شمع درباره فعالیت مبلغین خانم در این سامانه از حضور ۲۳ هزار و ۹۹۰ مبلغ خانم در این سامانه خبر داد و عنوان کرد: بانوان استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب فعال‌ترین مبلغین خانم در سطح کشور هستند. در نیمه اول امسال ۴۳ هزار و ۴۰ گزارش توسط بانوان مبلغ به ثبت رسیده است که از این بین ۱۲ هزار و ۱۸۰ گزارش مربوط به بهار و ۳۰ هزار و ۸۶۰ گزارش مربوط به فصل تابستان است.

طالبی با اشاره به فعالیت‌های مبلغین در حوزه کودک و نوجوان افزود: در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و فعالیت‌هایی به صورت اختصاصی در حال انجام است که از بین آمار مبلغین ذکر شده، هزار و ۲۰ مبلغ تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

شمع به‌عنوان تنها سامانه رسمی و دولتی است که در سازمان تبلیغات اسلامی، ساماندهی امور تبلیغی کشور را دنبال می‌کند. مخاطب این سامانه، هم مردم هستند و هم سخنرانان مذهبی که سخنرانان با ثبت نام در این سامانه و پس از تائید هویت تبلیغی شان می‌توانند اطلاعات و توانمندی‌های خود را برای دیگران به نمایش بگذارند. از طرف دیگر مسئولان فرهنگی و میزبانان مجالس مذهبی نیز می‌توانند به سادگی برای مجالس خود از این سخنرانان دعوت کنند.

سامانه شمع علاوه بر تسهیل گیری و کمک به جریان دعوت از سخنرانان مجالس مذهبی کشور، تحلیل و رصد عرصه‌های تبلیغی را نیز عهده دار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.