با ادامه حملات بی‌امان و مرگبار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزیر خارجه عمان خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه شد.

عمان خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی بابت جنایت علیه فلسطینی‌ها شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان اعلام کرد: «تاریخ به ما آموخته است که نمی‌توان به بهانه دفاع از خود، کشتار جمعی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کرد.»

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه عمان همچنین تصریح کرد: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد محاکمه قرار دهد و تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهد.»

بدر البوسعیدی در ادامه افزود، ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه به موجب قوانین بین‌المللی جنایت تلقی می‌شود.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت، اقدام نظامی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود ضروری نیست و تمامی کشورها هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنند.

البوسعیدی افزود، رژیم صهیونیستی در پاسخ خود به حملات مقاومت در هدف قرار دادن غیرنظامیان و ملت فلسطین آشکارا زیاده‌روی کرده و فلسطینیان حق دفاع از خود را دارند.

البوسعیدی در پایان اظهار کرد، محاصره غزه جنایت جنگی به شمار می‌آید و کوچاندن اجباری غیرنظامیان در شمال نوار غزه و انتقال آنها به سمت جنوب مقدمه‌ای برای کشتارجمعی است. وی خواستار برقراری فوری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.