دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید: عمل زیبایی بینی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی در ایران بیشتر است، بعد از آن عمل لیفت صورت، تزریق چربی‌های صورت و پلک فوقانی و تحتانی.

افزایش تقاضای مردان برای عمل‌های زیبایی؛ ۲۰ درصد متقاضیان جراحی‌ زیبایی مردها هستند

علیرضا صابری، می گوید: امروز سیل عظیمی از مراجعه کننده داریم که اصلاً نیاز به جراحی زیبایی ندارند. از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده ۳۰ نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند، ۳۰ نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد روز یا مواردی مانند چشم و هم‌چشمی خواستار عمل زیبایی بینی هستند، ۴۰ درصد باقی مانده هم کسانی هستند که هم می‌توانند عمل کنند و هم می‌توانند عمل نکنند بنابراین سلیقه خودشان برمی‌گردد.

جالب است بدانید که برعکس تصور غالب،‌ مدت‌هاست که توجه به ظاهر مورد اقبال مردان هم قرار گرفته است، صابری با تایید این موضوع می‌گوید: نسبت به ده سال گذشته مراجعه مردها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است. مثلاً ۱۵ تا ۲۰ درصد از مراجعه کننده‌ها به خودم مردها هستند.

محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در ایران

بیشترین مراجعه کننده به ما برای زیبایی صورت است، هم غیرجراحی و هم جراحی، غیرجراحی مانند تزریق فیلر چربی و بوتاکس.

صابری در ادامه می‌گوید: عمل زیبایی بینی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی در ایران بیشتر است، بعد از آن عمل لیفت صورت، تزریق چربی‌های صورت و پلک فوقانی و تحتانی. احتمالاً بیشترین عمل بینی دنیا در ایران انجام می‌شود، برای همین به پایتخت جراحی بینی جهان معروف است.

صابری درباره این سوال که آیا زیبایی استانداردهای خاصی دارد، می‌گوید:بله استانداردهایی تعریف می‌شود و در این‌باره مقالات علمی زیادی وجود دارد، و در هر جامعه‌ و نژادی تفاوت‌هایی وجود دارد.

او ادامه می‌دهد: مثلاً زاویه بین لب و بینی در زنان یک اندازه‌ای دارد و در مردها یک اندازه دیگر، خیلی از موارد با همان نگاه علمی بومی‌سازی هم می‌شود. این‌که چه زاویه‌ای درست است یا مثلاً جهت چشم چه‌طور باشد، استانداردهایی دارد، البته ممکن است در طول زمان سلیقه‌ها تغییر کند و این استانداردها هم عوض شود، همه مطالعه‌ها برای تغییر استاندارد زیبایی با جامعه آماری زیادی انجام می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد. کلی پرسشنامه طراحی می‌شود و یک جمعیت بزرگ تعیین می‌کند چه چیزی مناسب است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.