یک فعال حوزه کار کاهش نرخ بیکاری به ۷.۹ درصد را امیدوارکننده و نشانگر رونق بازار کار دانست.

ثبت نرخ ۷.۹ درصدی بیکاری نشانگر امیدواری به بهبود بازار کار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، فتح الله بیات درباره ثبت نرخ بیکاری ۷.۹ درصد در آمار تابستان امسال ابراز عقیده کرد و گفت: طبعا کاهش نرخ بیکاری و اعلام چنین ارقامی موجب خرسندی و امیدواری است زیرا کاهش بیکاری آرزوی دیرینه مردم و مسئولان و دغدغه خانواده‌هاست و ثبت این رقم می‌تواند نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار و رونق بازار کار باشد.

وی افزود: در بحث آمارها یکی از انتظارات این است که در کدام بخش‌ها و در چه رده سنی و مقطع تحصیلی شغل ایجاد شده تا تحلیل بهتری از وضعیت بازار اشتغال ارائه شود.

بیات درباره افزایش آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز گفت: در بحث بیمه، اشتغال پایدار  اهمیت دارد و باید دید چه میزان از این آمار مربوط به اشتغال پایدار است. بخشی از بیمه شدگان نظیر قالیبافان یا رانندگان خویش فرما هستند و کارفرما ندارند و بخشی دیگر دارای کارفرما و بیمه اجباری هستند.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: در بحث اشتغال ساعات کار نیز مطرح است. اگر تعریف اشتغال را یک ساعت کار در هفته درنظر بگیریم و بر این اساس آمار را اعلام کنیم، ممکن است به این عدد و رقم دست پیدا کرده باشیم ولی به طور کلی وقتی از اشتغال سخن می گوییم یا به نرخ بیکاری اشاره می کنیم، باید شغلی ایجاد شود که هم پایدار باشد و هم یک زندگی معمولی و حداقلی ۳.۳ نفری را تامین کند.

به گفته وی، شغل‌های بسیاری با کوچکترین تلنگر از میدان به در می‌شوند یا نمی‌توانند مخارج و معیشت خانوار را پوشش دهند، بنابراین افراد به ناچار در چند شیفت مشغول کار می شوند یا به نگهبانی در مجتمع‌ها و کار در تاکسی‌های اینترنتی روی می‌آورند تا زندگی خود را تامین کنند.

این فعال حوزه کار در پایان گفت: اگر به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی اضافه شود، می تواند یک ملاک بسیار خوب برای بازار کار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.