رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تامین به موقع خون مورد نیاز بیماران، بانک خون این بیمارستان افتتاح شد.

افتتاح بانک خون بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا میرادی با بیان اینکه بانک خون، بخش بسیار مهم و حائز اهمیت در آزمایشگاه بیمارستان محسوب می شود افزود: باتوجه به اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) مرکز اصلی بیماران ترومایی محسوب می شود که معمولا دچار خونریزی و از دست دادن حجم قابل توجهی از خون می شوند و در حین عمل جراحی نیازمند خون و فرآورده های خونی هستند، در راستای تامین به موقع خون مورد نیاز بیماران و نجات جان آنان، بانک خون بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) افتتاح شد.

وی ادامه داد: در این مرکز با مدیریت مصرف صحیح فرآورده های خونی در جهت تحقق اهداف سازمان انتقال خون گام های موثری برداشته شده است.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۶۵ درصد مصرف فرآورده‌های خونی کاهش داشته به نحوی که انقضا فرآورده‌ها به صفر رسیده است.

قابل به ذکر است مراسم افتتاحیه بخش جدید بانک خون آزمایشگاه بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان با حضور مدیر کل سازمان انتقال خون استان و رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وامور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزارشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.