رئیس آموزش‌وپرورش ابهر گفت: امسال سهمیه شهرستان در آزمون استخدامی ۱۱۳ نفر بود که ۸۷ نفر محقق شده است و نسبت به سال گذشته که ۲۰ نفر استخدام شدند، افزایش ۵ برابری دارد.

افزایش سهمیه آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش ابهر

به گزارش قدس آنلاین،  مجید مرادی ظهر امروز (۱۰ آبان‌ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ابهر با بیان اینکه یکی از مسائل جاری آموزش‌وپرورش شهرستان موضوع کمبود نیروی انسانی است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط فرمانداری و اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، تقریبا این مشکل حل شده است.

وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزان شهرستان و ارائه گزارشی در مورد ساعات موظف و حق‌التدریس در مقاطع سه‌گانه، اظهار کرد: تا این لحظه فقط ۵۰ ساعت درس در مقطع متوسطه اول بدون معلم باقی مانده است و در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم مشکلی وجود ندارد.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر از مردم شهرستان به دلیل مشکلات کمبود نیروی آموزش‌وپرورش در طول مهرماه عذرخواهی کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی یک موضوع ملی است که در طول ده سال گذشته متناسب با افزایش نیروی انسانی و بازنشستگی فرهنگیان، نیرو جذب نشده است.

وی از افزایش سهمیه شهرستان ابهر در آزمون استخدامی امسال خبر داد و عنوان کرد: امسال سهمیه شهرستان در آزمون استخدامی ۱۱۳ نفر بود که ۸۷ نفر محقق شده است و نسبت به سال گذشته که ۲۰ نفر استخدام شدند، افزایش ۵ برابری دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اقدامات دولت در زمینه جذب نیروهای جدید برای آموزش‌وپرورش نشان از برنامه جدی برای جبران کمبود نیروی انسانی در این نهاد انسان‌ساز است، توضیح داد: امیدواریم با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان مشکل نیروی انسانی در سال‌های آتی نیز مرتفع شود.

در ادامه این جلسه فرماندار ابهر نیز کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین چالش موجود دانست و افزود: نیروی انسانی از مهم‌ترین شاخص‌های برخورداری دستگاه‌ها محسوب می‌شود و عملکرد دولت سیزدهم در زمینه تامین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش بی‌سابقه بوده است.

احمد ذوالقدر جهاد تبیین و ارائه عملکرد دستگاه‌ها را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: دستگاه‌ها باید عملکرد خود را به صورت مطلوب در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند تا مردم در جریان عملکرد دولت قرار گیرند؛ چراکه اطلاع‌رسانی نکردن و نگفتن عملکردها موجب دلسرد شدن و بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.