مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از الحاق ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان رضوی خبرداد.

الحاق بیش از ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید داعی اظهار کرد: در بحث واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن هیچ محدودیتی نداشته‌ایم به جز ۶ شهر استان که زمین دولتی و بخش خصوصی نداشته‌ایم و متعلق به آستان قدس رضوی بود و با پیگیری‌های لازم و با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی مشکل زمین در این شهرها نیز مرتفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: ۵۲۰۰ هکتار زمین الحاقی بوده است که به محدوده شهرها اضافه شده است که ۲۰ برابر الحاقاتی بوده که در زمان پروژه مسکن مهر صورت گرفته است.

وی گفت: از مجموعه بیش از ۳۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۹۵ هزار آن در حوزه حمایتی، بیش از ۶۴ هزار در بخش روستایی، بیش از ۷۵ هزار خود مالکی و بیش از ۵۶ هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارد.

داعی گفت: باپیگیری‌های انجام شده و پای کار بودن مسئولان طلسم زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن شکسته شد و امروز شاهد آماده‌سازی و بحث صدور پروانه متقاضیان واجد الشرایط هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: در بردسکن نیز علاوه بر سایت ۴۸ هکتاری، ۵۰ هکتار دیگر نیز طبق توافقات لازم با متولی یوسف سلطان صورت گرفته است که امید است این مهم نیز هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا در بیاید.

وی گفت: در شهر شهرآباد نیز بیش از ۵ هکتار زمین توافق آن صورت گرفته است که به زودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

داعی افزود: سیاست ما در استان اجرای فنداسیون در طرح نهضت ملی مسکن است و با اقدامات انجام شده مشکل بیمه ساختمانی مرتفع و با رایزنی‌های مقام عالی وزارت میزان تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نرخ سود آن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش و بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان‌هایی که زمین مورد نیاز تأمین شده پس از آماده سازی توسط شهرداری‌ها متقاضیان می‌توانند با گرفتن کدهای بر و کف عملیات اجرایی واحد خود را آغاز کنند.

وی از آمادگی دستگاه‌های خدماتی برای اجرای زیرساخت‌های لازم در حوزه برق، آب، گاز و مخابرات خبر داد و افزود: در بردسکن نقشه‌های لازم به دستگاه‌های خدماتی ارجاع داده شده که امید است تا پایان امسال شاهد عملیات اجرایی در مرحله فنداسیون و اجرای سقف و نازک کاری باشیم.

داعی گفت: تمامی تدابیر لازم در حوزه تخفیف پروانه و حوزه نظام مهندسی اعمال شده و تسهیلات لازم به متقاضیان توسط بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد که بانک‌ها برابر دستورالعمل ابلاغی تسهیلات را پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در رابطه با طرح جوانی جمعیت در استان افزود: بیش از ۱۰ هزار متقاضی در استان وجود دارد که تا پایان امسال به ۵۰ درصد این افراد زمین واگذار و عملیات اجرای آن نیز آغاز خواهد شد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.