رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر برخورد قاطع با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها امری مهم و از وظایف اصلی مدیران استان است.

قاطعانه با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها برخورد می‌شود

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا محمد حسن نامی روز چهارشنبه در نشستی با مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور افزود: همه استانداران باید از ظرفیت‌های استانداری برای لایروبی رودخانه‌ها استفاده کنند.

وی همچنین مدیران کل مدیریت بحران استانداری ها را به برخورد قضایی و اخطار به افراد متخلف در زمینه ساخت و ساز در مسیر و حریم رودخانه‌ها ملزم دانست و تصریح کرد: خاطیان و مسئولان بی توجه به این موضوعات، خسارات سنگینی را به بار می آورند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: باید به افرادی که در بستر و حریم رودخانه ها ساکن هستند تسهیلاتی برای جابجایی به محلی امن اختصاص داده شود.

نامی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدیریت بحران و ضرورت دریافت اطلاعات لایه‌ای از حریم گسل‌ها و خط گسل‌های هر استان و همچنین عرض بستر حریم رودخانه‌ها، بر تهیه اطلاعات دقیق آمایش سرزمینی با استفاده از امکانات و تجهیزات روز تاکید کرد.

وی مدیران کل را به ورود به هر حوزه‌ای که می‌تواند منجر به مدیریت بحران شود، تشویق کرد و خواستار جدیت در این کار و آگاه ساختن مسئولان و توجه به اقدامات مخرب و بحران ساز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.