استاندار تهران درباره آخرین وضعیت تشکیل استان‌های شرقی و غربی پایتخت گفت: تنها تشکیل استان غربی در حال بررسی بوده اما در این زمینه هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

استاندار تهران: تشکیل استان غربی تهران نیازمند فراهم شدن زیرساخت است/ فعلا خبری از استان شرقی نیست

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا فخاری در این باره توضیح داد: درخواست‌هایی برای ایجاد استان غربی تهران وجود دارد و این موضوع در مسیر بررسی قرار دارد اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تشکیل استان غربی در دستور کار بوده و مطالعات آن انجام شده است؛ آخرین وضعیت‌ها در حال رسیدگی است اما از یاد نبرید که برای تدوین چنین قاعده‌ای، باید یک فضایی آماده و امکانات زیرساختی و ساختارهای لازم نیز فراهم شود.

فخاری تاکید کرد: ایجاد یک استان صرف یک تغییر عنوان نیست و جایی که می‌خواهد مسوولیت یک استان را بپذیرد باید زیرساخت، جدول منابع انسانی و ساختار تراز سازمانی آن مشخص شده و تامین باشد.

وی افزود: با این وجود کار در حال انجام است و برخی دستگاه‌ها خود را برای این موضوع آماده کرده‌اند که تشکیل استان‌ غربی تهران به احتمال فراوان به مرکزیت شهریار است.

استاندار تهران این را هم گفت: البته اعتقاد داریم صرف فراوانی جمعیت مبنایی برای استقرار استان نیست و باید سایر مولفه‌های زیرساختی آماده باشد تا دستگاه‌های دولتی هم در تراز یک استان خدمات رسانی به مردم کنند.

فخاری یادآور شد: زیرساخت باید وجود داشته باشد در غیر این صورت با تغییر عنوان، خیلی تغییر وضعیت داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کلیات این طرح در حال بررسی است و پس از تصویب در وزارت کشور به مجلس می‌رود و با تایید مجلس، برای اجرا، ابلاغ می‌شود.

احمد وحیدی چهارشنبه گذشته ۱۰ آبان، در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص تشکیل استان تهران غربی گفت: این درخواست وجود دارد اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور درباره تشکیل استان تهران غربی هم چندی پیش اعلام کرد: در صورت اجرا شهرستان‌های قدس، شهریار، بهارستان، رباط‌کریم و ملارد و همچنین شهر جدید پرند، از استان تهران جدا و با مرکزیت شهریار، تبدیل به «استان تهران غربی» می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.