۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 931078

قیمت طلا در بازار جهانی امروز (پنجشنبه) تحت تاثیر ضعیف‌تر شدن دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت. در حالی که فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران شرط بندی کردند که بانک مرکزی ممکن است افزایش نرخ داشته باشد.

دلار سست شد؛ طلا جان گرفت!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸:۵۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۹۸۴ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۹۸۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive گفت: به نظر می‌رسد فدرال رزرو نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌ها در حال پایان یافتن است. فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ‌های بهره را همان طور که انتظار می‌رفت ثابت نگه داشت.

شاخص دلار ۰.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که بازده اسکناس ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین حد بیش از دو هفته گذشته رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که هزینه‌های استقراض در بازار باید به طور پایدار بالاتر باشد تا بر انتخاب‌های سیاست پولی آتی تأثیر بگذارد.

طلا که به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، هفته گذشته به بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، زیرا سرمایه‌گذاران در میان ناآرامی‌های فزاینده در خاورمیانه، طلا را انتخاب کردند.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز چهارشنبه ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۸۶۱.۵۱ تن رسید.

بازارها اکنون منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره در ۲۲.۹۸ دلار در هر اونس ثابت بود و پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۲۶.۰۸ دلار و پالادیوم با یک درصد افزایش به ۱۱۱۴ دلار و دو سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.