معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از صدور ۸۹۵ پروانه بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد که منجر به ایجاد بیش از ۳۰ هزار شغل جدید شده است.

ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید با تسریع در صدور پروانه بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: در راستای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان؛ تعداد ۸۹۵ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری و اعتبار ۲۱.۲ همت (هزار میلیارد تومان) طی دو سال گذشته صادر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طی اقدام فوق توان واحدهای تولیدی استان افزایش پیدا کرد، افزود: به واسطه اضافه شدن این تعداد واحد تولیدی به ظرفیت استان، ۳۰ هزار و ۴۴۷ نفر هم در مجموع مشغول به کار و اشتغال شدند.

وی با اشاره به رتبه اول اشتغال کشور که توسط این استان در سال ۱۴۰۱ کسب شد، گفت: این جایگاه حاصل تلاش فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال است.

چمندی ادامه داد: حوزه اقتصادی استان ما کاملا اقتصاد غیرنفتی است. اگر با سایر استان‌ها مقایسه کنیم کمترین فعالیت اقتصادی در حوزه نفت، در خراسان رضوی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران که رشد اقتصادی استان خراسان رضوی را بالاتر از میانگین رشد اقتصادی کشور اعلام کرده بود، اظهار کرد: اقتصاد ما مبتنی بر سرمایه بخش خصوصی است. این یک هدف است که ما در استان داریم و در عین حال ضریب رشد استان ما ۱ درصد بیشتر از کشور است. طبق آمار اعلام شده رشد اقتصاد کشور ۳.۳ درصد و استان خراسان رضوی ۴.۴ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز برای ثبت شرکت جهت سرمایه گذاری در خراسان رضوی ۱۶تلاش‌های زیادی در حال انجام است که منجر به شکسته شدن رکورد در این زمینه هم شده است.

چمندی تاکید کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری به طور میانگین در یک روز اگر مدارک فرد کامل باشد ثبت شرکت انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: برای تسهیل سرمایه گذاری در خراسان رضوی گام های مهمی برداشته شده است. رکورد ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی ۱۶ دقیقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.