وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد چرا که انجام این مهم اشتغال، تولید و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نیکبخت اظهار کرد: رویکرد این وزارتخانه در این دوره توجه ویژه به سرمایه گذاری در صنعت تولید محصولات گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه نهضت احداث گلخانه در کشور در حال شکل گیری است، اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه های صادراتی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در گلخانه ها محصولات خارج از فصل تولید می شود که عرضه آنها تاثیر بسزایی در ایجاد تعادل در قیمت این محصولات دارد.

نیکبخت اظهار کرد: مسیر تولید در حوزه گلخانه را تسهیل کردیم و در حال حاضر هیچ ممنوعیتی و محدودیتی برای صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گلخانه ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: در این دوره به سمت مسدود کردن جریان تولید نمی رویم و صادرات آزاد است تا تولیدکنندگان ما هم بتوانند سهمی در بازار جهانی بدست بیاورند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی اشتغال، افزایش تولید و ارزآوری را به دنبال دارد، گفت: در بخش مالی محدودیت هایی وجود دارد که دولت و مجلس تلاش می کند در بودجه ۱۴۰۳ آنرا حل کند.

نیکبخت سیاست جهاد کشاورزی را تولید و معیشت مردم خواند و گفت: دولت، مجلس و دستگاه های تامین منابع مالی باید توجه ویژه ای به بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشند.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۲ برای خرید تضمینی گندم در کشور ۱۰۵ همت (هزار میلیارد تومان) بودجه مصوب شد که بعد از برداشت این محصول بهای گندم خریداری شده به ۱۵۶ همت رسید.

وزیرجهاد کشاورزی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر از برآورد انجام شده و سقف منابع مالی درنظر گرفته شده بود و برای نخستین بار در بودجه کشور قانون بودجه اصلاح و این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.