وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایادآوری بالا بودن نرخ بیکاری در کرمانشاه گفت که این روند در حال تغییر است بطوریکه طی سه ماه اول امسال رتبه اول و در تابستان رتبه چهارم کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد و سرآمد دیگر استان ها است.

وزیر کار: کرمانشاه در کاهش نرخ بیکاری سرآمد کشور است

به گزارش قدس‌آنلاین، سید صولت مرتضوی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: مرکز آمار ایران میانگین نرخ کاهش بیکاری کشور را یک درصد و استان کرمانشاه را ۳/۳ دهم درصد یعنی سه برابر آن اعلام کرد و این روند کاهش نرخ بیکاری برای استان چشم گیر است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های در دست اجرای استان مانند طرح بزرگ گرمسیری در قالب پروژه مهم کشاورزی ابراز امیداوری کرد سال آینده نرخ بیکاری کرمانشاه تک رقمی شود.

مرتضوی همچنین با اشاره به جلسه صبح امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی زیر مجموعه این وزارتخانه (شستا) برگزار شد؛ قول داد که برای سرمایه گذاری بیشتر در استان توسعه، احیا و رفع موانع واحدهای شستا در کرمانشاه پییگری ویژه خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم ایجاد می شود افزود: سال گذشته یک میلیون شغل در کشور ایجاد شد که ۹۰۷ هزار آن اشتغال مستقیم بود.

مرتضوی در ادامه آمار بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، آمار صندوق های پولی و مالی بین المللی و همچنین بیمه اجباری (تامین اجتماعی) ۶۵۰ هزار نفری سالانه را تایید آمار اشتغال یک میلیون نفری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: می توان از طریق سامانه رصد اشتغال ایجاد شده را به طور دقیق راست آزمایی کرد.

ایجاد اشتغال اولویت و ضرورت استان کرمانشاه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه نیز در این دیدار از اقدامات دولت سیزدهم در خصوص اشتغال در سطح کشور و کرمانشاه قدردانی کرد و ایجاد فرصت های شغلی را جزء اولویت ها و ضرورت های استان اعلام کرد.

حجت الاسلام حبیب الله غفوری داشتن شغل و کار را گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ در استان کرمانشاه با توجه به پتانسیل و ظرفیت فراوان اقتصادی کارهای پایداری انجام شده است اما جای کار بیشتری وجود دارد؛ مردم استان از دولت انتظار بیشتری برای حل مشکلات منطقه دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.