وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیاری است، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها غار کتله‌خور بوده که در منطقه بی‌نظیر است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد؛ ظرفیت بالای غار کتله‌خور گرماب برای جذب گردشگر

عزت‌اله ضرغامی ظهر امروز (۱۲ آبان‌ماه) در بازدید از ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان در مسیر توسعه زنجان، اظهار کرد: آثار و ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و تمدنی ایران باید از طرق مختلف به مردم دنیا معرفی شود و یکی از بهترین راه‌های آشنایی مردم دنیا با آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری کشورمان، ثبت جهانی این آثار است.

وی با اشاره به انجام مقدمات لازم برای ثبت جهانی غار کتله‌خور در یونسکو، بیان کرد: ما باید به مردم دنیا که گردشگری حق آنهاست؛ این مجموعه را بشناسانیم.

ضرغامی امروز ابتدا از غار کتله‌خور، زرین غار، شهر سهرورد زادگاه شیخ اشراق شهرستان خدابنده و پروژه عمرانی در ضلع شرقی و جنوب شرقی گنبد سلطانیه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا یکی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان غاری آهکی و بسیار زیبا به نام کتله خور است. این غار که یکی از اعجاب‌آورترین غارهای جهان  محسوب می‌شود، در شهر گرماب شهرستان خدابنده قرار دارد.

همچنین گنبد سلطانیه به عنوان بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان و  به عنوان هفتمین اثر ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.