وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق قانون برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید از هفت و ٩ دهم درصد فعلی به ١۵ درصد برسد.

وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی باید به ۱۵ درصد برسد

به گزارش قدس خراسان، عیسی زارع پور روز جمعه در حاشیه بازدید از تعدادی مجموعه پیام رسان داخلی در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: تمام ظرفیت‌های دولت برای تحقق این مهم به کارگیری می شود.

وی ادامه داد: توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال از اولویت‌های دولت سیزدهم است و کارگروهی نیز در دولت در این خصوص شکل گرفته تا با ساز و کارهای حمایتی موانع موجود در این حوزه را برطرف کند.

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم با زیرساختهای ارتباطی این هدف محقق شود و همه دستگاه ها در قانون هفتم توسعه مکلف شده اند تا برنامه خود برای استفاده حداکثری از فناوری جدید ارتباطی نظیر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را به دولت برای تصویب ارائه دهند تا زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم شود.

زارع پور افزود: بزرگترین طرح تاریخ ارتباطات کشور، طرح "فیبرنوری در کسب و کارها" است تا امکان بهره مندی اینترنت پر سرعت هزار مگابیت بر ثانیه برای همه مردم در شهرها فراهم شود.

وی اضافه کرد: این طرح در حدود ٢٠٠ شهر در حال اجراست که کار در ٩٠ شهر به پایان رسیده است و حدود چهار میلیون خانوار در ٢٠ استان از این امکان بهره مند هستند و تلاش می شود تا پایان سال جمعیت برخوردار از این طرح به هشت میلیون خانوار برسد.

وزیر ارتباطات گفت: شهرداران نیز باید برای اجرای این طرح ملی پای کار باشند تا نهضت فیبرکشی در شهرها شکل گیرد و به سرعت حفاری ها انجام شود.

زارع پور افزود: بیش از ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار در خراسان رضوی مجهز به اینترنت پرسرعت هستند، بیش از ٢٠٠ روستا در استان طی ٢ سال گذشته به این شبکه متصل شدند و حدود ٣٠٠ روستای باقیمانده نیز تا پایان سال به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سکوهای پرمخاطب داخلی متولد شهر مشهد و خراسان رضوی است و این استان از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است.

وزیر ارتباطات گفت: شبکه های اجتماعی داخلی به خوبی نیاز مردم را پوشش می دهند اما زیرساختها برای زمینه رشد این شرکتها باید تقویت شود.

زارع پور در خصوص فعالیت اینترنت ماهوره ای در کشور اظهار کرد: اینترنت ماهواره ای مکلف به دریافت مجوز شده و هفته گذشته در اتحادیه بین المللی مخابرات مصوب شد تا اینترنت ماهواره ای "استارلینک" برای فعالیت در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران باید قواعد ما را بپذیرد و مجوز اخذ کند بنا بر این قواعد حاکم بر سایر اپراتورها بر اینترنت ماهواره ای نیز حاکم خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر روز جمعه خود به مشهد از شرکت های "تولید کننده نرم افزار باد صبا و شبکه اجتماعی ویراستی و قطب مرکز داده شهید میری" بازدید کرد و با مدیران این شرکتها در خصوص مشکلات و ظرفیتهای موجود به گفت و گو نشست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.