دولت مالزی در راستای حمایت از فلسطین و در بحبوحه جنگ غزه، شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا شرکت‌هایی که وعده پشتیبانی به این رژیم را داده‌اند، تحریم می‌کند.

مالزی شرکت‌ها و کالاهای مرتبط با رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در میان فهرست شرکت هایی که در ارتباط با اسرائیل و یا از حمایتگران آن هستند شرکت های مواد غذایی که حق امتیاز شرکت های مواد غذایی آمریکایی را دارند نیز مشاهده می شود.

در راستای تصمیم مالزی برای تحریم این شرکت ها با هدف حمایت از فلسطین، برخی کارگران شرکت های مالزیایی با حق امتیاز آمریکایی مانند شرکت مک دونالد گفتند این تحریم ها بر معیشت آنها نیز تاثیرگذار است.

شرکت مک دونالد و برگر کینگ که از شرکت های با حق امتیاز آمریکا هستند هدف تحریم ها قرار می گیرند. براساس گزارش روز ۱۷ اکتبر ( ۲۵ مهر) شرکت مک دونالد در اسرائیل در شبکه های اجتماعی اعلام کرد هزاران غذا را مجانی برای نیروهای نظامی اسرائیل فراهم می کند. شرکت برگر کینگ نیز روز ۲۳ اکتبر (اول آبان) برای سربازان اسرائیلی غذا فراهم کرد. همزمان شرکت مک دونالد مالزی در بیانه ای اعلام کرد با شرکت اسرائیلی مک دونالد قطع رابطه می کند.

جمعیت اکثریت مسلمان مالزی با فلسطینی ها همدلی دارد و انور ابراهیم نخست وزیر مالزی سخنانی قاطع و محکم درباره بمباران غزه از سوی نیروهای نظامی اسرائیل که باعث کشته شدن هزاران نفر در نوار غزه شدند، ایراد کرده است.

اکنون با ورود به پنجمین هفته جنگ میان اسرائیل و فلسطین شمار کشته شدگان این نزاع به بیش از هزار و ۴۰۰ اسرائیلی و بیش از ۹ هزار فلسطینی رسیده است.

مالزی راهپیمایی های گسترده با هدف حمایت از فلسطین برگزار کرده است و دولت این کشور هفته گذشته را هفته همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد. افراد دیگر از جمله اشخاص مشهور مالزیایی نیز در شبکه های اجتماعی اعلام کردند باید اقداماتی بیشتر از راهپیمایی در دفاع از مردم فلسطین انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.