مدیرعامل یک واحد فناور در همدان گفت: خمیردندانی طبیعی بدون ذره‌ای ماده شیمیایی که مشابه داخلی و خارجی ندارد توسط این واحد تولید شده است.

تولید خمیردندان گیاهی برای نخستین بار در همدان

به گزارش قدس آنلاین، صادق زنگنه روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این واحد تولید کننده لوازم بهداشتی به عنوان یک واحد فناور در استان همدان فعالیت می کند اظهار کرد: پس از هفت سال تحقیق و پژوهش موفق شدیم خمیر دندان را تولید کنیم.

وی افزود: این خمیردندان بدون فلوراید جزو نمونه‌های درجه یک و برجسته در دنیا به شمار می‌رود چرا که کاملا گیاهی و فاقد مواد نگهدارنده است.

مدیرعامل این واحد فناور تصریح کرد: خمیر دندان‌هایی که با برند کشورهای خارجی در بازار موجود است ۷۰ تا ۸۰ درصد ماده شیمیایی دارند و تنها ۳۰ درصد از اسانس‌های گیاهی در آن به کار برده شده و با قیمت های ۲ برابر به فروش می رسند و تنها هزینه ای حمل و نقل آن را در برمی گیرد.

زنگنه افزود: این شرکت کاملا در زمینه دهان و دندان و محصولات تولیدی برپایه سلامت محور می باشند و فرمولاسیون آن به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت بلع دارد.

وی اظهار کرد: ما به طور تخصصی خمیر دندان‌هایی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های فک، کودکان، دیابتی، بیماران خاص، زنان باردار (فاقد فلوراید) به تولید رساندیم.

این محقق حوزه فناوری تولید خمیردندان‌های ویژه برای افراد سیگاری را از دیگر انواع این محصول نام برد و یادآور شد: مصرف این خمیر دندان در افراد سیگاری موجب ترک سیگار در آنها می‌شود.

زنگنه اضافه کرد: زمانی که بیماران خاص شیمی درمانی می کنند زخم های دهانی آنان زیاد می شود و تولید یک خمیر دندان کاملا گیاهی متناسب با بیماری آنان تولید می شود که هیچ گونه مشکلاتی برای آنان به وجود نمی آورد.

وی گفت: این محصول برای بچه‌ها و برخی از بیماران قابل استفاده است ضمن اینکه مشکلات دهان و حساسیت دندان را از بین می‌برد و بین ۲۴ تا ۱۲ ساعت محافظ دندان است.

مدیرعامل واحد فناور در همدان با بیان اینکه امروزه مراجعه به دندانپزشکی هزینه های گزاف برای مردم تحمیل کرده است افزود: مراجعه زیاد مردم به دندانپزشکی و هزینه‌های گزاف خدمات دندانپزشکی جرقه اولیه تولید این خمیر دندان بود، با تحقیق و تفحص دریافتم افراد در کشورهای عربی اینقدر دندان خراب ندارند و با استفاده از چوب مسواک دندان‌های خود را تمیز و پاکیزه نگاه می‌دارند بنابراین با هوش مصنوعی توانستم مشکلات در کنار هم قرار دادن گیاهان دارویی را رفع کنم.

وی در خصوص اشتغالزایی این واحد فناور بیان کرد: این شرکت دارای ۱۱ پرسنل بود و زمانی که این محصول در رسانه ملی معرفی شد به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: خمیردندان سورملینا به کشورهای روسیه، عمان، عراق صادرات داشته و به زودی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادرات خواهد داشت.

زنگنه همچنین در خصوص میزان فروش محصولات شرکت خود نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان فروش محصولات این شرکت ۱۲ میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری تاکنون میزان فروش این محصولات به ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری همدان تنها حامی این شرکت در یاری رساندن و تولید انبوه محصولات تولیدی ما بوده است.

۲۹۳ واحد فناور و ۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.