وزیر دفاع اوکراین امروز (شنبه) خبر داد که در تماس تلفنی خود با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده، ضمن تشکر از این کشور برای ارائه بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف، خواستار ارسال مهمات بیشتر شده است.

اوکراین خواستار ارسال مهمات بیشتر از سوی آمریکا شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رستم عمروف درباره این تماس تلفنی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: از ایالات متحده و وزیر دفاع لوید آستین برای بسته کمک نظامی جدید متشکریم. همچنین آخرین تحولات میدان جنگ و وضعیت آماده‌سازی نیروهای بعدی مورد بحث قرار گرفت.

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد: برای نیازهای فعلی اوکراین در جنگ که شامل مهمات بیشتر است، پافشاری کردیم.

بر پایه این گزارش، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از ارائه بسته کمک نظامی ۴۲۵ میلیون دلاری جدید به اوکراین خبر داده است.

در بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام شده است که این بسته جدید شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی موسوم به ناسامز (NASAMS)، سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا هیمارس (HIMARS)، گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری و ۱۰۵ میلی متری، سامانه های ضدتانک جاولین (Javelin) و (AT-۴) است.

جنگ اوکراین که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب آغاز شد، تاکنون با حمایت های هنگفت مالی و نظامی متحدان غربی واشنگتن همچنان شعله ور نگاه داشته شده و هرگونه مسیر دیپلماسی برای پایان بخشیدن به این جنگ از طرف غربی ها و اعضای پیمان نظامی ناتو مسدود مانده است.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

پیشتر گزارش شده بود که نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا درباره تصمیمات این نهاد برای ارایه کمک‌های واشنگتن به رژیم اسرائیل و اوکراین دچار اختلاف نظر شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.