راهپیمایی امروز (شنبه) مردم ایران در سالروز تسخیر لانه جاسوسی که با محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های آمریکا از این رژیم همراه بود، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، راهپیمایی امروز مردم ایران در یوم‌الله ۱۳ آبان مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به حضور امروز مردم ایران در این راهپیمایی نوشت: هزاران نفر از ایرانیان، روز شنبه در سال‌روز تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» و با محکوم کردن حمایت واشنگتن از حملات اسراییل به نوار غزه در جنگ آن با حماس به خیابان‌ها آمدند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: مردم بیرون محل پیشین سفارت آمریکا در تهران گرد هم آمده و برخی از آن‌ها پرچم‌های آمریکا و اسراییل را آتش زدند. معترضان در این راهپیمایی، تصاویر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا را لگدمال کردند.

این مطلب، سخنرانی «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس ایران نیز مورد توجه قرار داد که در آن آمده است: محمدباقر قالیباف، رییس مجلس ایران برای مردم سخنرانی کرده و از حمایت آمریکا از اسراییل انتقاد کرد. او گفت «ما آمریکای جنایت‌کار را مقصر اصلی تمام این جنایت‌ها می‌دانیم». قالیباف همچنین گفت که حمله حماس به اسراییل خسارت‌های «جبران‌ناپذیر» اطلاعاتی و امنیتی به تل‌آویو وارد کرده است.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی راهپیمایی امروز مردم تهران در یوم‌الله ۱۳ آبان

آسوشیتدپرس، همچنین بیانیه پایانی راهپیمایی امروز را مورد توجه قرار داده و نوشت: در پایان این مراسم یادبود، بیانیه‌ای منتشر شد که خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شده و به آمریکا، انگلیس و فرانسه هشدار داد که این بحران ممکن است در منطقه گسترش بیابد. در پایان این بیانیه آمده است که مردم ایران «تا پیروزی نهایی» در کنار فلسطین خواهند ایستاد.

‌‎‌‎این خبرگزاری با اشاره به دیگر جزئیات راهپیمایی مردم تهران آورده است: راهپیمایی در میدان فلسطین در مرکز تهران آغاز شد. مردم تا رسیدن به محل پیشین سفارت آمریکا حدود دو کیلومتر راهپیمایی کردند. تلویزیون ایران تصاویر راهپیمایی‌های مشابهی را در دیگر استان‌ها و شهرهای ایران نشان می‌داد. این گردهم‌آیی سالانه محل بیان اظهارات غرب‌ستیزانه است.

مطلب آسوشیتدپرس توسط بسیاری از رسانه‌های انگلیسی‌زبان، از جمله وبگاه روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز بازنشر داده شد.

خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان نیز با مورد توجه قرار دادن راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان که در پی جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت‌های واشنگتن از آن انجام شد، نوشت: هزاران نفر از مردم ایران روز شنبه برای اعتراض به آمریکا به خیابان‌ها آمدند که مصادف است با چهل‌وچهارمین سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران.

دی‌پی‌ای در ادامه نوشت: خبرگزاری دولتی ایرنا در ایران گزارش داد که راهپیمایی روز شنبه، در بیش از هزار و ۲۰۰ شهر این کشور آغاز شد. تصاویر تلویزیون ایران جمعی از مردم را نشان می‌داد که پرچم‌های ایران و فلسطین را به اهتزاز درآورده بودند.

این خبرگزاری آلمانی اشاره کرد که پس از تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا قطع شد.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی راهپیمایی ۱۳ آبان در سمنان

خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز با تیتر «ایران: راهپیمایی یادبود تسخیر سفارت آمریکا در ۱۹۷۹، حمایت از غزه» درباره راهپیمایی امروز مردم ایران نوشت: تظاهرکنندگان، امروز در ایران، حمایت آمریکا از اسراییل را در جنگ آن علیه شبه‌نظامیان حماس محکوم کردند که منجر به کشته شدن هزاران نفر شده است.

دویچه‌وله با اشاره به اعتراض مردم ایران در راهپیمایی امروز به سیاست‌های آمریکا در حمایت‌ از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشت: هزاران نفر از مردم بیرون محل سفارت پیشین آمریکا در ایران و در سال‌روز تسخیر این مکان در سال ۱۹۷۹ به اعتراض پرداختند. معترضان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر داده و حمایت‌های واشنگتن از اسراییل در حملات آن به نوار غزه را محکوم کردند.

این خبرگزاری همچین به سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی و لگدمال شدن تصاویر رییس جمهور آمریکا  و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این راهپیمایی نیز اشاره کرد.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی راهپیمایی ۱۳ آبان در رشت

افزون بر این، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت که امروز در سراسر ایران راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای یادبود تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۹۷۹ با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در حمایت از «فلسطینی‌های زیر بمباران اسراییل در غزه» انجام شد.

رویترز با توجه به محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از سوی مردم ایران، به جزئیات راهپیمایی امروز اشاره کرده و نوشت: تظاهرکنندگان، روز شنبه در تهران، از میدان فلسطین در مرکز تهران تا محل پیشین سفارت آمریکا چندکیلومتر راهپیمایی کردند. تلویزیون ایران مشارکت‌کنندگان را نشان می‌داد که پرچم اسراییل را آتش می‌زنند و تصاویر کودکان کشته شدن فلسطینی با حملات اسراییل به غزه را در دست دارند.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران

روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل نیز با مورد توجه قرار دادن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت‌های آمریکا از آن، در مورد راهپیمایی امروز مردم ایران نوشت: هزاران ایرانی، امروز شنبه، در سال‌روز تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ در خیابان‌ها گرد هم آمده و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» حمایت واشنگتن از اسراییل در حملات آن علیه نوار غزه را محکوم کردند.

این روزنامه با اشاره به این که راهپیمایی امروز، چهار هفته پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت فلسطین انجام شد، نوشت: مردم مقابل محل پیشین سفارت آمریکا در تهران گرد هم آمدند و برخی از آن‌ها پرچم‌های آمریکا و اسراییل را به آتش کشیدند.

تایمز اسراییل با اشاره به اعتراض مردم ایران در یوم‌الله ۱۳ آبان به سیاست‌های آمریکا در زمینه حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، نوشت: معترضان تصاویر نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو و رییس جمهور جو بایدن را به آتش کشیدند. در میان پلاکاردهایی که مردم در دست داشتند، «آمریکا، شیطان بزرگ» به چشم می‌خورد و روی پلاکارد جایگاه اصلی راهپیمایی جمله «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» نوشته شده بود.

این روزنامه همچنین سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در انتقاد از سیاست‌های حمایتی آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی و بیانیه پایانی این راهپیمایی را نیز مورد توجه قرار داد که در آن تعهد شده است ملت ایران «تا پیروزی نهایی» در کنار ملت فلسطین می‌ایستد.

بازتاب محکومیت گسترده جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ۱۳ آبان در رسانه‌های خارجی راهپیمایی ۱۳ آبان در زنجان

خبرگزاری چینی شینهوا نیز در این باره نوشت: جمع کثیری از ایرانی‌ها، روز شنبه در سراسر کشور برای یادبود تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ به خیابان‌ها آمده و از فلسطینی‌ها در نوار غزه حمایت کردند.

شینهوا در ادامه نوشت: در تهران، شهروندان و مقامات رسمی حدود دو کیلومتر از میدان فلسطین تا محل پیشین سفارت آمریکا در تهران راهپیمایی کرده و شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسراییلی سر دادند. آن‌ها پرچم‌های ایران، فلسطین و جنبش حزب‌الله لبنان را به اهتزاز درآورده و تصاویری از کودکان کشته شده در غزه در پی حملات اسراییل را در دست داشتند. تظاهرکنندگان معتقد بودند که آمریکا و اسراییل در جنایت‌ علیه فلسطینی‌ها همدست هستند و پرچم‌های آمریکا و اسراییل را برای نشان دادن خشمشان لگدمال کرده و به آتش کشیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.