رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان یک فرصت نام برد که در راستای انجام کارهای تحقیقاتی در بخش‌های مختلف مفید خواهد بود.

آغاز بکار دومین خانه نخبگان کشور در جنوب کرمان 

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر خیرخواه ۱۳ آبان ماه در آیین افتتاح خانه نخبگان در دانشگاه جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی از این رویداد استقبال می‌کند، با توجه به اهمیت پژوهش، در حال حاضر یک مرکز رشد و دو شرکت دانش بنیان در حال تاسیس داریم که بخشی از آغاز کار در این حوزه است.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز یک امیدآفرینی در زمینه کارهای تحقیقاتی در منطقه است، باید حتما اطلاع رسانی کامل در مراکز آموزشی منطقه انجام شود تا علاقمندان از این فرصت ویژه استفاده کنند.

خیرخواه با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات زیستی توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آینده نزدیک تصریح کرد: آنچه مهم است، استمرار طرح‌های تحقیقاتی است و اینکه طرح‌ها بدون خروجی نباشد. باید طرح‌ها محصول‌محور و جامعه‌نگر باشد تا مشکلی از مردم حل کند و محدود به چاپ مقاله بدون خروجی نباشد.

احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت نیز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی خانه نخبگان گفت: این مجموعه به عنوان اولین خانه نخبگان استان کرمان و دومین خانه نخبگان در کشور محسوب می‌شود.

وی خانه نخبگان را به عنوان سازمانی علمی عنوان کرد که وظیفه سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه‌های مختلف مورد نیاز را دنبال می‌کند و افزود: هدف این مرکز کمک به جذب، سازماندهی و تاثیرگذاری ظرفیت نخبگان و ایجاد اتاق فکرهای تخصصی در راستای کمک رسانی علمی و ایجاد کارگروه‌های تخصصی جهت رفع نیازهای منطقه است.

بلندنظر هم افزایی نخبگان با مسئولان را جهت رفع معضلات مورد تاکید قرار داد و با برشمردن اهداف و وظایف جامعه نخبگان، اظهار کرد: انتظار می‌رود جامعه نخبگان با تلاش جدی بــه امر پژوهش جهت شناخت ظرفیت‌ها و تهدیدات شهرستان، همکاری با سازمان‌های ذیربـط درجهت بــرقراری حمایت‌های قانونی و معنوی از نخبگان در زمینه‌های مختلف علمی فرهنگی, ورزشی و مذهبی فعالیت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.