کتاب «کرشمه خسروانی» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ ششم رسید.

«کرشمه خسروانی» سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

به گزارش قدس آنلاین؛ کتاب «کرشمه خسروانی» نوشته سید مهدی شجاعی به تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ ششم رسیده است.

«کرشمه خسروانی» یا «مخالف بیداد به طرز همایون» نمایشنامه‌ای است که به یکی از کرامات امام حسین (ع) می پردازد. داستان این کتاب از اتاق یزید و کاخ معاویه شروع می‌شود و تا خانه زینب (س) و بیابانی که امام حسین (ع) مردانگی غریبی را تصویر می‌کند ادامه دارد.

داستان این کتاب برگرفته از روایات است و نویسنده تلاش کرده است نگاهی واقعی به داستان داشته باشد و به شکل ظریف و دقیق حیله‌های معاویه و عنادش با پیامبر را به نگارش درآورده است.

در این کتاب نویسنده با بیانی دیالوگ محور سعی شده وقایع به شکل دراماتیک بیان شوند. همچنین نامگذاری هر یک از فصل‌های نمایشنامه براساس دستگاه‌های موسیقی ایرانی انجام شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هیچ‌چیز به اندازه چشم‌انتظاری توان‌فرسا و طاقت‌سوز نیست. آن هم انتظار مسافری که هیچ زمانی را برای آمدنش معین نکرده باشد. اگر بدانی که یک روز صبح… در باقی اوقات شبانه‌روز کمی آرام و قرار میگیری. اگا گفته باشد صلاه ظهر، بقیه نمازهایت را با حضور قلب می‌خوانی. اگر شنیده باشی که گرگ و میش غروب، از انتهای یک غروب تا ابتدای غروب دیگر، به هزار مار غیر از انتظار میرسی… انتظار! انتظار! انتظار! چه می‌شد اگر خدا تو را نمی‌آفرید؟

چاپ ششم این کتاب با ۱۷۸ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.