مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: دفاتر تسهیل‌گری مستقر در محلات یکی از مهمترین بازوان توسعه محلات هستند که نگاه ویژه مدیریت شهری در دوره ششم به توسعه این دفاتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

توسعه دفاتر تسهیل‌گری، اولویت بازآفرینی شهری مشهد است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، محمود عبداله‌زاده از برگزاری سی و چهارمین کمیته کالبدی- زیرساختی شهرستان مشهد با هدف بررسی اسناد توسعه محلات هدف بازآفرینی در محل فرمانداری شهرستان مشهد خبر داد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی و متولی بازآفرینی شهری در محلات هدف بازآفرینی برگزار شد، پروژه‌های کالبدی- زیرساختی اسناد توسعه محله تهیه شده توسط دفاتر تسهیل‌گری محله کنه بیست، محله ثامن، محله امیرالمومنین، محله پنجتن، محله آزادی و محله باهنر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این جلسات بررسی مشکلات و موانع موجود در راه توسعه محلات است که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی و اجرایی، تصمیمات لازم برای حل آن‌ها اتخاذ می‌شود.

عبداله‌زاده افزود: یکی از مهمترین مشکلات مورد بحث و بررسی در این جلسه نبود زمین مناسب و تملک شده از سوی آموزش و پرورش برای احداث مدارس مورد نیاز در محلات هدف بازآفرینی شهرستان مشهد بود که مقرر شد آموزش و پرورش نسبت به انجام اقدامات لازم برای تحصیل و تملک اراضی مورد نیاز برای احداث فضاهای آموزشی اقدام کند.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: دفاتر تسهیل‌گری مستقر در محلات یکی از مهمترین بازوان توسعه محلات هستند که با تهیه اسناد توسعه محله با مشارکت خود شهروندان نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط کالبدی، اقتصادی و اجتماعی محلات کم برخوردار دارند و نگاه ویژه مدیریت شهری در دوره ششم به توسعه این دفاتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۶۹ محله هدف بازآفرینی شهرستان مشهد، ۵۱ محله مورد مداخله بازآفرینی قرار گرفته و تاکنون با مشارکت شهروندان و از طریق دفاتر تسهیل‌گری مستقر در این محلات، ۱۷ سند توسعه محله در سطح استان مصوب شده است و در تلاشیم تا پایان سال جاری نیز اسناد توسعه ۱۷ محله دیگر در سطح استان مصوب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.