بارندگی ۱۱۰ میلیمتری غرب مازندران در زمان کوتاه سبب بروز سیل در شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس اباد، آمل، سوادکوه و سوادکوه شمالی شده و برآوردهای اولیه نشان می دهد حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به خانه های شهروندان، جاده ها، پل های شهری و روستایی و نیز شبکه های توزیع برق این استان وارد شده است.

خسارت ۲۳۰۰ میلیاردی سیل در مازندران/آبگرفتگی منازل و تخریب جدی ۶ پل روستایی

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی محمدی در خصوص خسارت سیل روز ۱۳ آبان در غرب مازندران، اظهار کرد: بارش باران ۱۱۰ میلیمتری روز گذشته در زمان بسیار کم، در برخی شهرهای مازندران به ویژه غرب استان خسارت‌های زیادی را وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، اضافه کرد: الان تمرکز ما به برآورد خسارت و پاسخگویی به بحران است در حالیکه در شهرستان عباس اباد در بخش راه شاهد تخریب دو دهنه پل و جسم راه ورودی "چارز" و بخش‌هایی از راه دسترسی به شهرک نواب و اطراف آن هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه در شهرستان آمل، سوادکوه و سوادکوه شمالی هم سیلاب موجب تخریب بخشی از تاسیسات شبکه‌های توزیع و فوق توزیع برق شده است، گفت: با کمک نیروهای امدادی و شرکت توزیع، پایداری برق صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: به علت شدت بارش باران سیل آسیا در آمل هم راه‌های ارتباطی ۴تا ۵ روستا خسارت وارد شد که بلافاصله با ورود عوامل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بخشی از مسیر بهسازی و تردد اولیه برقرار شد.

خسارت 2300 میلیاردی سیل در مازندران/آبگرفتگی منازل و تخریب جدی 6 پل روستایی

خسارت اولیه سیل غرب مازندران، ۲۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران  امروز در بازدید از مناطق سیل زده غرب مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیلابی که در منطقه عباس آباد شاهد بودیم به ۶ پل خسارت جدی وارد کرد و خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

سیل به ۱۵ روستای غرب مازندران خسارت زد

فرماندار چالوس هم در خصوص خسارت سیل روز گذشته در این شهرستان گفت: سیلاب روز گذشته به ۱۵ روستا در بخش مرکزی و تاسیسات و ابنیه فنی بخش شهری چالوس خسارت وارد کرد.

رستم زرودی افزود: در همان ساعات اولیه بحران سیل در غرب مازندران، گروه‌های جهادی اقدامات لازم جهت امدادرسانی را به خانواده‌های خسارت دیده داشتند.

خسارت سیل، به خانه‌های شهری و تاسیسات برقی آمل

 معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آمل گفت: باران شدید شنبه شب ۱۳ آبان ماه درشهرستان آمل باعث جاری شدن سیل در برخی روستاها، آبگرفتگی منازل شهری و خرابی تاسیسات برقی شد.

مجتبی نجفی نیز  اظهار کرد: در مدت کمتر از دو ساعت، بیش از ۳۲میلیمتر باران در سطح شهرستان آمل بارید. همزمان با بارش شدید باران همراه با آذرخش، ۱۴ دستگاه ترانس برق و چراغ های راهنمایی و رانندگی دچار خسارت شدید و از کارافتاد و براساس برآوردها بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: براساس گزارش‌های اولیه بیش از ۴۰ خانه درون شهری دچار آبگرفتگی شد که با بلافاصله با حضور عوامل آتش نشانی، پسماند و مدیریت بحران شهرداری آمل خدمات رسانی و تخلیه آب انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.