پس از به یغما رفتن هزاران کیلومتر کابل در کنار از بین رفتن سرمایه‌هایی همچون ایستگاه‌های تلفن همگانی در گیلان، این بار تیرهای ارزشمند انتقال‌دهنده خطوط تلفن نیز در حال سرقت هستند.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

به گزارش قدس آنلاین،  هوشمند سازی و تحقق دولت الکترونیک یکی از اهداف حاکمیت در راستای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود که آموزش الکترونیک، سلامت هوشمند، اینترنت اشیاء، مدیریت پسماند، حمل‌ونقل هوشمند، کسب‌وکار دیجیتال و بسیاری دیگر از عرصه‌ها، از مزایای آن است.

پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر سبک زندگی در دنیای کنونی شرایطی را در جامعه به وجود آورده که به‌ جرئت می‌توان گفت فقدان شبکه مخابراتی و ارتباطات پایدار در بستر نت، ممکن نیست و یا حداقل گذران اقشار مختلف جامعه با سختی‌های عدیده روبرو خواهد بود.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

محرومیت ارتباطی بخشی از مردم گیلان در دهکده جهانی

علیرغم پیشرفت‌هایی که تکنولوژی در حوزه مخابراتی داشته و مردم در اقصی نقاط جهان همچون مردم یک قریه و دهکده با یکدیگر در ارتباط هستند جالب است که در بسیاری از مناطق روستایی و شهری مردم از برقراری تلفن ثابت محروم‌اند.

قطع تلفن و اینترنت مردم در پی ربایش کابل‌های تلفن

در برخی مناطق به‌ ویژه در روستاهای استان گیلان به سبب سرقت کابل‌های مخابراتی، مردم از نعمت ارتباطات پایدار تلفنی و در پی آن، اینترنت پرسرعت محروم هستند.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

سرقت کابل‌های خطوط تلفن در بسیاری از روستاهای گیلان

بسیاری از خانواده‌های روستایی در گیلان که اغلب از افراد مسن هستند و تلفن ثابت تنها وسیله ارتباطی آن‌ها با فرزندان آن‌ها به‌ حساب می‌آید، با پدیده ربوده شدن سیم‌های تلفن و قطع خطوط ارتباطی مواجه هستند و این مسئله بسیاری از اقشار در ۲ سمت خطوط تلفن را نگران و مشوش کرده است.

سودجویی سارقین به ربایش تیرهای انتقال خطوط تلفن رسید

علیرغم سرقت هزاران کیلومتر از کابل‌های تلفن همراه، سودجویان به تیرهای آهنی نگه‌دارنده و انتقال‌دهنده خطوط تلفن در روستاها نیز رحم نکرده و در نقاطی شاهد به یغما رفتن این سرمایه‌های ارزشمند هستیم.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

سرقت تیرهای تلفن در برخی از روستاهای گیلان توسط سودجویان

در جای‌جای مناطق روستایی مشاهده می‌شود که تیرهای انتقال‌دهنده خطوط تلفن ثابت یکی پس از دیگری در سایه غفلت مسؤولان از دل خاک بیرون کشیده و به سرقت می‌روند؛ هرچند که ممکن است شرکت مخابرات خود اقدام به استفاده از این تیرها در جای دیگر به سبب برقراری ارتباطات سیمی در روستای دیگری کند.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

تضییع حقوق مردم با اهمال در نگهداری تلفن‌های همگانی

نکته قابل‌تأمل دیگر اینکه شرکت مخابرات گیلان در اسفناک ترین حالت ممکن از ایستگاه‌های تلفن همگانی در سطح شهرها و روستاها نگهداری می‌کند که علاوه بر عدم امکان برقراری ارتباط، سرمایه‌های این شرکت نیز با تسامح و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در حال از بین رفتن بوده و تضییع حقوق بیت‌المال به‌وضوح دیده می‌شود و لازم است دستگاه‌های نظارتی نسبت به این سرمایه‌هایی که در حال از بین رفتن هستند، بیشتر حساس شود.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

نگهداری نامطلوب تلفن‌های همگانی توسط شرکت مخابرات

مدیریت سخت نگهداشت خطوط تلفن از چنگ سارقین

شاید بتوان گفت مدیریت برای به سرقت نرفتن کابل‌های تلفن در روستاها امکان‌پذیر نیست اما این را نمی‌توان پذیرفت که تیرهای نگه‌دارنده خطوط در اراضی ملی و شالیزاری و باغی مردم به یغما و سرقت بروند و هیچ واکنشی از سوی مسؤولان دیده نشود.

مخابرات تیرهای تلفن را به سرمایه تبدیل کند

کمترین کار ممکن در این رابطه این است که اگر شرکت مخابرات گیلان تمایلی به احقاق حقوق مشترکین در برقراری ارتباط به‌ ویژه در روستاها ندارد، می‌تواند این سرمایه‌های انباشت و رهاشده را طی یک مزایده‌ای جمع‌آوری و تبدیل به احسن کرده و با تأمین زیرساخت‌های مخابراتی لازم، سیم‌کارت‌های موبایلی را جایگزین این خطوط ثابت کند.

تضییع سرمایه‌های مخابراتی در گیلان!

مدیریت داشته‌ها، حداقل‌ترین انتظار

دولت سیزدهم به جدیت به دنبال حاکمیت دولت هوشمند در کشور است و استان گیلان با توجه به عزم مسؤولان و نیاز مبرم مردم، شایسته فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی است، هرچند دولت به دلیل مضیقه‌های مالی، شاید نتواند زیرساخت‌های لازم را به آن‌طور که شایسته هست فراهم کند اما مدیریت داشته‌ها، حداقل کاری است که از مسؤولان و متولیان آن، انتظار می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.