یونه بِلارا وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در اظهاراتی در جمع مردم حامی فلسطین خواستار قطع روابط دیپلماتیک مادرید با رژیم صهیونیستی شد و گفت: ما باید (رژیم) اسرائیل را از نظر تسلیحاتی تحریم کرده و بنیامین نتانیاهو را برای محاکمه شدن به عنوان یک جنایتکار جنگی به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی کنیم.

مقام اسپانیایی خواستار قطع روابط دیپلماتیک مادرید با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که در تجمع گروه کثیری از مردم این کشور در حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، افزود: امروز ما در اینجا با همه مردم کشورمان و همچنین تمام آن دسته از افراد جامعه در سراسر اروپا همراه هستیم که می‌خواهند یک بار برای همیشه به این نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده و این پاکسازی قومی مردم فلسطین که توسط (رژیم) اسرائیل انجام می‌شود، پایان دهند.

بلارا با بیان اینکه ما معتقدیم رهبران اروپایی از جمله رهبران ما، در حال حاضر آنچنان که باید در رابطه با اتفاقاتی که در نوار غزه در جریان است واکنش نشان نمی‌دهند، تاکید کرد: ما هرگز نمی‌خواهیم در این نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده شریک باشیم و اعتقاد داریم که اروپا باید به سرعت وارد عمل شود.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا با اشاره به ادعای اتحادیه اروپا در مورد حمایت از حقوق بشر در سراسر دنیا و عملکرد این اتحادیه در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: من معتقدم که اروپا بهای سنگینی برای این ریاکاری پرداخت خواهد کرد.

بلارا خاطرنشان کرد: شهروندان ما وقتی می‌بینند که تا چه حد موضع کامل اتحادیه اروپا، تسلیم منافع ایالات متحده و اسرائیل می‌شوند بسیار شگفت‌زده می‌شوند.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا همچنین با بیان اینکه امروز ما می‌توانیم در قبال جنایات اسرائیل اقداماتی انجام دهیم، تاکید کرد: ما باید روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را تعلیق کرده و تحریم‌های استاندارد اقتصادی برعلیه بنیامین نتانیاهو و تمامی ساختار رهبری (رژیم) اسرائیل را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: علاوه بر آن باید اسرائیل را از نظر تسلیحاتی تحریم کرده و نتانیاهو را برای محاکمه شدن به عنوان یک جنایتکار جنگی به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی کنیم.

بلارا در ادامه با اشاره به اختلافاتی که در میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر رویکرد این اتحادیه در قبال اتفاقات جاری در نوار غزه وجود دارد، تصریح کرد: من اصرار دارم که مواضع و رویکرد کنونی اتحادیه اروپا در قبال اتفاقاتی که هم‌اکنون در نوار غزه در جریان است، با مواضع و رویکرد ما نسبت به این قضیه تفاوت دارد و ما در این قضیه با آنها (اتحادیه اروپا) همدست نیستیم و به همین دلیل باید بگویم که ما به یک اتحادیه اروپای یکپارچه نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.