معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در استان سرانه مطالعات وضعیت خوبی ندارد.

سرانه مطالعه وضعیت خوبی در آذربایجان غربی ندارد

به گزارش قدس آنلاین،  رضا ابراهیمی صبح سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه در سرانه مطالعه کتاب وضعیت خوبی نداریم، افزود: امروز بیش از آنچه به فکر توسعه کتابخانه ها باشیم، در مسیر اقدامات ترویجی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی گام برداشته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ارتقای شاخص‌های کتابخوانی استان، گفت: ادارات و دستگاه‌های مختلف اجرایی آذربایجان غربی اهتمام ویژه داشته و نهاد کتابخانه‌های عمومی را در این زمینه یاری کنند.

ابراهیمی همچنین با اشاره به بررسی آمار کتاب‌های به امانت گرفته شده و مراجعان به کتابخانه ها در استان برای برنامه ریزی در این خصوص، خاطرنشان کرد: البته عده‌ای از طریق فضای مجازی و گوشی تلفن همراه اقدام به مطالعه می‌کنند که در آمار مطالعه لحاظ شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان قشر جوان، بسته‌های تشویقی کتاب به مناسبت‌های مختلف اهدا شود.

ابراهیمی همچنین یادآور شد: در تمام مدارس ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد که با مدیریت شایسته این مهم محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مقوله جوانی جمعیت و فرزند آوری نیز از طریق کتاب و مطالعه تبیین شده و کتاب‌های لازم در این زمینه ترویج شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته کتاب نیز اشاره کرده و افزود: به مناسبت هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی برای کسانی که ازدواج کرده و هنوز صاحب فرزند نشده اند، برگزار شده و برای آنها کتابی معرفی شود که حاوی مباحثی چون سبک زندگی و فرزندآوری باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.