مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تولید گاز به میزان ١٣.٥ درصد و تولید گاز مایع (LPG) به میزان ٢٧ درصد در این پالایشگاه افزایش و میزان مشعل سوزی نیز به میزان ٩١ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۹۱ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، هادی چابوک روز دوشنبه در جمع مدیران و کارکنان این پالایشگاه گفت: با تامین به موقع قطعات یدکی و انجام به موقع تعمیرات کمپرسورهای off gas، پالایشگاه هشتم همچون گذشته متعهدانه در راستای حداقل کردن مشعل‌سوزی گازهای آلاینده قدم برداشته است.

وی افزود: از دیگر اقدامات زیست محیطی، تعمیرات کامل واحد تصفیه پساب و تخلیه، لایروبی و امحای بخش قابل توجه‌ای لجن و رسوبات از این واحد بوده که این مهم کمک شایانی در راستای کاهش بار آلودگی محیط زیست دریایی است.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی اظهارکرد: با انجام اقدامات شاخص و نوآور، تکیه بر توان و دانش بومی، پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با آمادگی کامل برای تولید حداکثری و پایدار گاز و محصولات جانبی به استقبال فصل زمستان پیش رو می‌رود.

به گفته وی در راستای پایداری و حفظ تولید، متخصصان و کارکنان این مجموعه با اجرایی کردن رویکرد جدید اتخاذ شده در انجام عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین فرصت از دست رفته تولید، ضمن افزایش قابل توجه تولید در شش‌ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تمامی واحدهای تولیدی آمادگی لازم برای تولیدی پایدار را در فصل سرد پیش رو را ایجاد کرده‌اند.

چابوک افزود: انجام تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست بسترهای نم‌زدایی در هر چهار ردیف و همچنین تعمیرات و اصلاحات انجام شده، روی تجهیزات کولد باکس تمامی ردیف‌های شیرین سازی گاز یکی از اقدام‌های شاخص برای افزایش پایداری تولید گاز در روزهای سرد سال است.

وی ادامه داد: با استفاده از توان صددرصدی شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، تعمیرات اساسی دو دستگاه توربوکمپرسور صادرات گاز پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با موفقیت به انجام رسیده که گامی بزرگ برای آغاز فصل نو در تولید پایدار گاز خواهد بود.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: با اقدام‌های انجام شده در جهت تامین اقلام یدکی مورد نیاز برای تجهیزات حیاتی و موثر پالایشگاه بیشتر از طریق سازندگان دانش بنیان داخلی، کمبودها تا حد قابل توجهی رفع شده و در این زمینه مشکلی در روزهای پیش رو نخواهیم داشت.

وی گفت: با استفاده از روش‌های نو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تعمیرات اساسی تجهیزات مهمی همچون کمپرسورهای سردساز پروپان، کمپرسورهای احیای گاز و هوای ابزار دقیق، بویلرها، پکیج‌های آب شیرین کن و بازیافت گلایکول با بهترین سطح کیفیت به پایان رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.