خانواده استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) درباره جزییات مراسم تشییع پیکر ایشان اطلاعیه رسمی صادر و اعلام کرد: این خانواده هیچ سخنگویی ندارد و از درج نشانی منزل و اطلاعات نادرست برای مراسم تشییع دلگیر هستیم.

اطلاعیه خانواده «گلپا» درباره مراسم تشییع پیکر استاد

به گزارش قدس آنلاین، گلرخ گرایلی همسر استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) جزییات کامل و دقیق مراسم خاکسپاری و تشییع همسرش را اعلام کرد.

گرایلی با گلایه از برخی افراد منتسب به خانواده گلپا، گفت: خانواده گلپا هیچ سخنگویی ندارد. تمام تصمیم‌ها برای مراسم از سوی خانواده گرفته شده است. مراسم تشییع ایشان ساعت ۱۰ صبح فردا سه‌شنبه- ۱۶ آبان ماه در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

همسر استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) با گلایه از انتشار نشانی منزل شخصی ایشان در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد: از انتشار نشانی منزل شخصی و اطلاعات نادرست دلگیریم. پیگیری برای خاکسپاری ایشان در قبرستان ظهیرالدوله طبق وصیت‌شان انجام شد اما ظاهراً این شرایط مهیا نیست و آقای نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) اعلام کردند این موضوع شدنی نیست.

اکبر گلپایگانی ملقب به گلپا و مرد حنجره طلایی موسیقی ایرانی شامگاه ۱۳ آبان در بیمارستان نیکان به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی دهم بهمن ماه سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. گلپایگانی سال ۱۳۱۸ پس از ورود به دبستان فرهنگ به عنوان قاری قرآن مدرسه برگزیده شد و از این پس بود که به فراگیری مقدمات آواز و خوانندگی موسیقی ایرانی پرداخت.

وی سال ۱۳۲۶ پس از شاگردی از محضر پدرش نخستین تجربه حضور در یک ارکستر و گروه کُر را کسب کرد و سال ۱۳۲۷ عضو انجمن موسیقی مدرسه نظام شد. این هنرمند از سال ۱۳۲۸ به بعد با هنرمندان سرشناس موسیقی آشنا شد و آموزش را زیر نظر آنها آغاز کرد.

از جمله استادان اکبر گلپایگانی می‌توان به هنرمندانی همچون حسن یکرنگی، نور علی برومند، اسماعیل قهرمانی، ابوالحسن صبا، یوسف فروتن، محمد ایرانی مجرد، عبدالله دوامی، ادیب خوانساری، حسین طاهرزاده و سلیمان امیر قاسمی اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی سال ۱۳۳۵ به دعوت سازمان یونسکو با همراهی نورعلی برومند و علی اصغر بهاری برای اجرای آواز و موسیقی ایرانی برنامه‌ای را اجرا کرد.

«موی سپید»، «مست عشق»، «عقیق»، «دل ای دل»، «بزم عاشقان»، «روی برگی بنویس عشق»، «چرا عاشق نباشم»، «قدر محبت» از جمله آثاری است که در قالب آلبوم علاوه بر کنسرت و اجراهای زنده از گلپایگانی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.