شی جین چینگ رئیس‌جمهوری چین با مانوئل ماررو نخست‌وزیر کوبا یک روز پس از امضای سندهای همکاری میان دو کشور امروز دوشنبه در پکن دیدار کرد.

دیدار رئیس‌جمهوری چین و نخست‌وزیر کوبا در پکن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مانوئل ماررو نخست وزیر کوبا در حالی به چین سفر کرده است که اقتصاد این کشور به شدت وابسته به واردات غذا، سوخت و سایر کالاهاست در پی کاهش ۵۰ درصدی درآمدهای صادراتش نزدیک به فروپاشی است.

نخست وزیر کوبا در میان ده ها مقام خارجی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صادرات واردات که روز گذشته در شانگهای برگزار شد حضور داشت.

براساس گزارشی که در رسانه دولتی چین منتشر شده پس از دیدار مانوئل ماررو با لی چیانگ نخست وزیر چین در حاشیه این نمایشگاه مقامات چین و کوبا تعدادی سند همکاری امضا کردند.

مقامات کوبایی اغلب روابط چین و کوبا را تاریخی و فوق العاده می نامند و میگوئل دیاز کانل رئیس جمهوری این کشور در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ در ماه اوت ( مرداد/ شهریور ) به همتای چینی خود گفته بود روابط دو کشور در بهترین وضعیت تمامی دوران هاست.

باوجود این کارشناسان تردید دارند چین بتواند روابطش را با این کشور منزوی بیش از این پیش ببرد و یا حمایتی چشمگیر از کوبا کند.اما حمایت از این کشور ممکن است منجر مزیت های دیپلماتیک و راهبردی برای چین شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.