۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 932659

استاندار تهران گفت: آلودگی تهران متاثر از عوامل داخلی و خارجی بوده و ممکن است آلودگی از استان‌های قزوین، البرز و یا از استان مرکزی وارد تهران شود.

علت آلودگی هوای تهران چیست؟

به گزارش قدس انلاین، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص رفع نیازمندی‌های کارگاه‌های تولیدی در حوزه گاز مایع و سوخت گازوئیل در فصل زمستان، اظهار کرد: ما در یک دوگانگی قرار داریم که می گوید اگر ساخت و سازی مسیر قانونی را طی نکرد هیچگونه خدماتی به آن داده نشود، منطقه‌ای که درخصوص مالکیت، نوع کاربری و بارگذاری صنعتی و غیرصنعتی مشکل دارد چگونه در گذشته انشعابات آب، برق، گاز و غیره داده شده است.

وی با بیان اینکه به هر دلیلی در گذشته تصمیماتی اتخاذ شده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که برخی دوستان اضافه بر وظیفه متعادل، سایر هزینه‌ها را می پذیرند که این جای سوال دارد، زمانیکه مجموعه‌ای تولیدی پروانه بهره‌برداری، اسناد مالکیت نداشته و ساخت ساز آن غیرمجاز است، چگونه مدعی دریافت خدمات است.

استاندار تهران افزود: به طور مثال نرخ تمام شده مواد سوختی مورد درخواست این افراد است، اما توزیع این موارد در مسیر قانونی انجام می شود و به همین دلیل افزایش قیمت محصولات سوختی صورت می گیرد و شرکت پخش و توزیع مواد نفتی نمی تواند به این واحدها سهمیه‌ای اختصاص دهد.

فخاری ادامه داد: جوازدارها که با مشکل سوخت مواجه شده‌اند به فرمانداری مراجعه کنند و به طور حتم رسیدگی میشود و حوزه پخش و پالایش، نیازمندی‌های این واحدها را تامین خواهد کرد.

آلودگی هوای تهران متاثر از عوامل داخلی و خارجی است

فخاری درخصوص تدابیر استانداری برای روزهای آینده و آلودگی هوای تهران، ابراز کرد: هوای تهران متاثر از فعالیت‌های جانبی بوده و ممکن است ما در انتقال یک هوای غیر طبیعی و آلاینده با مشکل مواجه شویم که می تواند از استان‌های مجاور ما وارد تهران شود.

وی افزود: ممکن است این آلودگی از استان‌های قزوین، البرز و یا از استان مرکزی وارد تهران شود و این بدیهی است و ما باید از دور دست موضوعات استان تهران را بررسی کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: این موارد برای عوامل بیرونی و خارج از محیط استان است اما برای عوامل داخلی استان تهران نیز به طور منظم جلسات مربوط به هوای پاک را در دستور کار قرار داده‌ایم و این با مسوولیت معاون عمرانی استاندار این جلسات برگزار می شود.

فخاری اضافه کرد: با نظارت و مشارکت سازمان محیط زیست و دستگاه های ذی ربط این جلسات به صورت مکرر برگزار می شود و عوامل افزاینده آلایندگی هوا را در هر مقطعی با نظارت‌های متسمر تحت کنترل داریم.

وی عنوان کرد: در این حوزه وسایل نقلیه عمومی، موتور سیکلت، اتوبوس‌ها، کارخانه‌جات، نیروگاه‌ها، همچنین مراکز تولید شن و ماسه در غرب استان تهران تحت کنترل هستند و بر حسب اقتضائات موجود تصمیمی‌گیری می شود تا کدام بخش‌ها را متاثر از این آلایندگی‌ها تعطیل کرده و یا اجازه فعالیت داده، تعدیل کرده و یا تقلیل در فعالیت‌هایشان را در دستور کار قرار بدهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.