وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۱۷ پهپاد اوکراین را بر فراز دریای سیاه و شبه جزیره کریمه سرنگون کرده‌اند.

روسیه از انهدام پهپادهای اوکراینی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت: ۹ پهپاد اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم و هشت پهپاد دیگر به وسیله جنگ‌افزارهای الکترونیکی شناسایی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این فرماندار سواستوپل اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه پنج هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز آب‌های دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل سرنگون کردند.

«میخائیل رازوژایف» فرماندار سواستوپل در پیام‌رسان تلگرام نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی در سواستوپل در حالت آماده‌باش هستند. بر اساس اطلاعات اولیه، پنج پهپاد در حال حاضر بر فراز دریای سیاه سرنگون شده است. هم‌اکنون تمامی سرویس‌ها در حالت استاندارد خود مشغول به کار هستند.

وی همچنین گفت که یکی از پهپادهای سرنگون شده به سقف یک خانه شخصی در سواستوپل اصابت کرده و موجب وقوع آتش‌سوزی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر گفته بود که کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات خود را به خاک روسیه به خصوص زیرساخت‌های کریمه افزایش داده است و در همین حال ضدحمله اوکراین که در اوایل ماه ژوئن آغاز شد، نتوانست هیچ پیروزی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.