۴۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر هیرکانی منطقه گزو که طی قراردادی به یک دامدار اجاره داده شده بود با پیگیری‌های منابع طبیعی مازندران قرادادش ابطال شد.

ابطال یک قرارداد به نفع مردم/ ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های بکر هیرکانی به ‌منابع طبیعی بازگشت

به گزارش قدس آنلاین،  قرارداد اجاره‌ سطح ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی منطقه گزو سوادکوه که بین اوقاف و امور خیریه با یک شخص انجام شده بود و چند ماه گذشته نیز طی گزارشی به آن پرداخته شده بود با پیگیری‌های منابع طبیعی شهرستان و اداره کل منابع طبیعی استان ، ابطال شد.

سیدعلی علوی مدیرکل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه جنگل‌های این منطقه برای منابع طبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه جنگل‌های منطقه " گَزو" از جنگل‌های بکر هیرکانی و جزء بانک ژن ما محسوب می‌شود و گونه‌های نادری از جمله " سرخدار " کهنسال و قطور در آنجا وجود دارد، سند آن عرصه به نام منابع طبیعی بوده و تثبیت مالکیت دولت اثبات شده است.

وی خاطرنشان کرد : یک شخص از اداره اوقاف برای گرفتن اجاره این عرصه شکایت کرده بود و آن اداره را ملزم به صدور قرارداد اجاره پنج ساله کرده بود و بعد منعقد شدن قرارداد ما متوجه موضوع شدیم و ورود پیدا کردیم.به عنوان شخص ثالث و صاحب اصلی این ملک که برای دولت بوده و ما متولی هستیم و سند به نام منابع طبیعی است، طرح دعوی کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران ضمن قدردانی از دستگاه قضا اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل دادگستری و رئیس کل که همواره در حفظ منابع طبیعی از ما جلوتر هستند در اعاده، تثبیت مالکیت و گرفتن حق و حقوق سازمان منابع طبیعی کمک کردند و همکاران ما لایحه داده و دفاع انجام دادند. پس از ارائه لایحه و اتمام دفاعیات، روز گذشته رای به نفع منابع طبیعی صادر و آن قرارداد باطل شد.رای بَدوی صادر شده و باید به تجدید نظر برود اما باتوجه به ارائه اسناد، مدارک و دفاعیات ما، بعید می‌دانم رای تغییر کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آنجا جنگل است و جنگل هم وقف‌پذیر نیست نمی‌توان هیچ تصرفی به آن داشت، محدوده جنگل بوده و حرف ما بر روی جنگل است و رای آن صادر شده است.وقتی منابع طبیعی صاحب آن جنگل است و جنگل هم انفال محسوب می‌شود چطور می‌توان وقف کرد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.