طرح تمرین دوسالانه اضطراری فرودگاه ها با مشارکت دستگاه های انتظامی، امنیتی و امدادی در باند فرودگاه شهدای ایلام اجرا شد.

برگزاری رزمایش دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه ها در ایلام

به گزارش قدس آنلاین،  مدیر فرودگاه شهدای ایلام روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش اظهار کرد: طبق اعلام زمانبندی شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران، امروز فرودگاه ایلام محل اجرای رزمایش دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه ها بود.

وحید فروغی زاده ادامه داد: این رزمایش با حضور ناظران و بازرسان اعزامی از سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهی برگزار شد.

وی توضیح داد: رزمایش تمرین طرح اضطراری فرودگاه ها طبق دستورالعمل های ابلاغی هر ۲ سال یکبار باید به صورت کامل و با سناریو تعریف شده در فرودگاه ها انجام بگیرد.

فروغی زاده افزود: در این رزمایش ارگان هایی چون پلیس، آتش نشانی، اورژانس فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران طبق تفاهم نامه از پیش منعقد شده مشارکت داشتند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را تمرین طرح اضطراری فرودگاه با هدف آمادگی برای ایجاد هماهنگی و سرعت عمل بین دستگاه های دخیل، در صورت وقوع سانحه و حادثه واقعی برشمرد.

فروغی زاده اضافه کرد: این رزمایش یک تمرین جدی بود که با حضور به موقع دستگاه های مرتبط مدیریت و اجرا شد.

وی هدف دیگر از اجرای این رزمایش را ارزیابی آمادگی دستگاه های مرتبط برای مواقع بحرانی ذکر کرد تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای با قاطعیت بحران رخ داده را مدیریت کنند.

به گفته مدیر فرودگاه شهدای ایلام تمرین هماهنگی و سرعت بین ارگان های مرتبط در مواقع بروز بحران واقعی شاخصه و شاکله اصلی اجرای این رزمایش ها محسوب می‌شود.

فروغی زاده یادآور شد: چگونگی عملکرد و اجرای رزمایش دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه شهدای ایلام توسط ارزیاب ها و ناظرانی که از مرکز برای نظارت میدانی رزمایش به فرودگاه ایلام اعزام شده بودند، بعد از بررسی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

در این رزمایش انحراف از باند و آتش سوزی یک فروند هواپیمای مسافربری نجات جان مسافران و خروج اجساد، یافتن جعبه سیاه هواپیما، حضور به موقع دستگاه های امدادی، بحران، انتطامی و امنیتی شبیه سازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.