رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: این انجمن با احداث مرکز درمانی «رضا» و بیمارستان «ناظران» در مشهد، خدمات پرتو درمانی به چهار هزار بیمار مبتلا به سرطان را فراهم کرده است.

انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد پرتودرمانی ۴ هزار نفر در سال را فراهم کرد

به گزارش قدس خراسان، حمید مستشاری روز سه شنبه در نشست خبری همزمان با چهل و دومین سالروز تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد افزود: این انجمن کاملا مردمی به صورت رسمی در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و اکنون تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با راه‌اندازی مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی رضا در سال ۱۳۸۶ و استفاده از تکنولوژی های به روز درمان سرطان و در کنار آن احداث بیمارستان ناظران برای اعمال جراحی سرطان، قطب مهم درمان سرطان در شرق کشور محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افزود: قرار گرفتن این ۲ مجموعه در چرخه درمان سرطان و پذیرش بیماران در انتظار به تعداد چهار هزار بیمار مبتلا به سرطان، کمک بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه های درمانی در این بیمارستان تا قبل از سال ۱۴۰۰ بر اساس تعرفه دولتی بوده که متاسفانه به علت حذف ارز ترجیحی برای این سازمان‌ها، به ناچار تعرفه از دولتی به خیریه تغییر داده شد و البته از تعرفه خیریه نیز ۳۰ درصد توسط انجمن پرداخت می‌شود.

مستشاری با بیان اینکه تشخیص زودهنگام در ۵۰ درصد سرطان‌ها موجب درمان کامل بیماری می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار بیشترین سرطان ها در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان پروستات است و این دو سرطان با تشخیص زود هنگام و غربالگری قابل درمان هستند.

وی در خصوص کمبودها و چالش های انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد بیان کرد: در راستای مطالبه‌گری که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بیشترین مشکل تامین قطعات و تجهیزات پزشکی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.