رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در موج ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در استان قرار داریم، گفت: همانند گذشته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مطمئن‌ترین راه پیشگیری است.

هشدار موج جدید ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در گلستان

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا سعید گل‌فیروزی شامگاه سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند، اظهار کرد: از مجموع بیماران بستری، ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند و هفت نفر نیز به کمک دستگاه  ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی بیان کرد: بیماران پرخطر، افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان که یک سال از دریافت آخرین واکسن کووید از سوی آنها می‌گذرد باید با مراجعه به مراکز درمانی برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید کرد: برای پیشگیری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله، رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای سرپوشیده، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها ضروری است.

گل‌فیروزی ادامه داد: در حال حاضر در موج ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در استان قرار داریم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، همچون گذشته بهترین، مطمئن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه پیشگیری از ابتدا به کووید ۱۹ است.

این مقام مسئول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در مورد بیماری‌های فصلی واگیر نظیر آنفلوآنزا نیز ضروری دانست و تصریح کرد: در مورد آنفلوآنزا نیز گروه‌های پرخطر و مادران باردار می‌توانند به مراکز جامعه سلامت مراجعه و واکسن آن را رایگان تزریق کنند.

وی پرهیز از روبوسی و دست دادن در دید و بازدیدها را از دیگر راهکارهای پیشگیری عنوان کرد و گفت: افراد با علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی داشت، باید تا زمان رفع علائم در منزل بماند.

گل فیروزی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بیماری دارد و در حوزه پدافند غیرعامل رویکرد دانشگاه به گونه‌ای بوده که جزء دستگاه‌های اجرایی پیشرو در این زمینه باشد، تصریح کرد: اقدامات مناسب و مؤثری در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه زیستی انجام شده و یا در دست اقدام بوده که شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکارسازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.