مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت:برداشت گیاه دارویی مورینگا در مساحتی حدود ۱۰هکتار از روستای سرمشهد بخش جره و بالاده کازرون آغاز شد.

آغاز برداشت گیاه دارویی مورینگا از مزارع کازرون

به گزارش قدس آنلاین، حمید رشیدی اظهار کرد:مورینگا گیاهی چندساله و سریع‌الرشد است که به صورت درختچه در نواحی گرمسیر و نیمه گرمسیر پرورش داده می‌شود و تمامی قسمتهای گیاه از جمله برگ گُل، میوه، پوست و ریشه قابل استفاده است و به دلیل خواص فراوان، به گیاه معجزه معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون ادامه داد: از این گیاه دارویی در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی ،غذایی و صنعت استفاده می شود و این گیاه که در رده گیاهان دارویی قرار می گیرد دارای انواع ویتامین‌ها، عناصر ضروری و آنتی اکسیدان است و افزون بر تأمین نیاز بدن، در درمان بیماریهای پوستی ،دیابت،آسم و بیماریهای التهابی و باکتریایی کاربرد دارد.

به گفته رشیدی، مورینگا نسبت به شرایط محیطی و آفات و امراض مقاومت بالایی دارد و جزء گیاهان کم آب بر است، همچنین ۲ رقم الیفرا و پرگرینا در کازرون کشت شده و پیش بینی می شود سه هزار کیلوگرم برگ خشک از هر هکتار مزرعه مورینگا برداشت شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته بهره بردار موفق به اخذ گواهی ICM محصول سالم شده و ترغیب به اخذ گواهی استاندارد تشویقی این محصول در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.