چرا خانواده‌های ثروتمند آسیایی فرزندانشان را برای تحصیل به دانشگاه‌های حاضر در این قاره می‌فرستند؟ زیرا اقتصادهای قدرتمند منطقه فرصت‌های بیشتری را برای ارتباطات تجاری و گسترش کسب‌وکار فراهم می‌کنند.

افزایش چشمگیر تحصیل دانشجویان آسیایی ثروتمند در این قاره به جای رفتن به غرب

به گزارش قدس آنلاین، زمانی بود که خانواده های ثروتمند، از مؤسسات آمریکایی و اروپایی برای تحصیلات لیسانس و فوق‌لیسانس فرزندان خود حمایت می‌کردند، اما اکنون بسیاری از دانشگاه‌های با رتبه بالا در چین، هنگ‌کنگ و منطقه وسیع‌تر آسیا و اقیانوسیه هستند که انتخاب این خانواده ها هستند.

وینی کیان پنگ، مدیر مرکز راجر کینگ برای کسب و کارهای خانوادگی و دفتر آسیایی در دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ، می گوید: «قطعاً علاقه و گرایش رو به رشدی برای آسیا وجود دارد که به مقصدی مطلوب برای آموزش عالی تبدیل شود. برای مدت طولانی، آسیا به مراتب از ایالات متحده عقب بود. اما اکنون اینطور نیست. بنابراین بسیار طبیعی است که مردم، آسیا را مکانی مناسب برای تحصیل و کار بدانند، زیرا این می تواند محرک رشد برای آینده آن ها باشد.»

در حالی که دانشگاه‌های پیشرو سنتی ایالات متحده و بریتانیا هم برای دوره‌های کارشناسی و هم برای دوره‌های کارشناسی ارشد همچنان مورد توجه بسیاری از خانواده‌های ثروتمند چینی هستند، اما پنگ می‌گوید تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌های ثروتمند چینی می‌خواهند فرزندانشان در مؤسسات این منطقه تحصیل کنند، زیرا آنها در سطح بین المللی رتبه بالایی کسب کرده اند.

هنگ کنگ دارای پنج دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان بر اساس آخرین ویرایش رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS از جمله HKUST است، در حالی که سرزمین اصلی چین نیز دارای پنج دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه های Tsinghua و Peking است. سنگاپور هم دارای دو دانشگاه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر است که شامل دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ می شود.

پنگ اشاره می‌کند که تعداد درخواست‌ها برای برنامه کارشناسی ارشد علوم مالی در دانشگاه HKUST در سال جاری به میزان دو برابر نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا بوده است.

تنش های ایالات متحده و چین، که درخواست برخی از دانشجویان چینی را برای تحصیل در ایالات متحده دشوارتر می کند، باعث شده که خانواده ها در این کشور بیشتر به هنگ کنگ و سنگاپور نگاه کنند. پنگ اضافه می کند که حضور در دانشگاه های ژاپن و کره جنوبی نیز در حال افزایش هستند.

نرخ مالیات پایین در هنگ کنگ یکی از جذابیت های بیشتر برای خانواده ها در سراسر جهان است. در همین حال، سنگاپور پس از هجوم سرمایه‌گذاران چینی در طول همه‌گیری، همچنان یک نقطه جذاب باقی مانده، حتی با وجود اینکه دولت این منطقه اخیراً مالیات بر دارایی را برای خارجی‌ها دو برابر کرده است. برای خانواده های ثروتمند چینی که آرزو دارند نسل دوم و سوم خود اقامت و پاسپورت کشوری خارجی را دریافت کنند، سنگاپور گزینه ای جذاب است.

چی-من کوان، مدیر اجرایی دفتر چند خانواده ثروتمند که در هنگ کنگ و سنگاپور مستقر است، می گوید که وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد مقصد تحصیلات عالی می رسد، بسیاری از والدین ثروتمند، محل کسب و کار خانوادگی خود را تعیین می کنند یعنی جایی که آنها قصد دارند ردپای کسب و کار خود را گسترش دهند.

کوان می‌گوید: «اگر من در چین کارآفرین بوده و به دنبال گسترش کسب و کار خود به جنوب شرق آسیا باشم، بهترین مکان برای ایجاد دفتر مرکزی من به احتمال زیاد سنگاپور است. اگر یک خانواده اروپایی یا آمریکایی هستید، و کسب و کار خانوادگی شما بسیار خوب پیش می رود، در نهایت شاید نه این نسل، اما مطمئناً نسل بعدی، آسیا و چین را قطعاً در نظر می گیرند.

مدیران ثروت در منطقه می گویند که ایجاد یک صندوق خانوادگی معمولاً بهترین راه برای تسهیل و تأمین مالی یک حرکت دانشگاهی فرامرزی برای کودکانشان است. آنها استدلال می کنند که صندوق های خانوادگی برای برنامه ریزی برای زندگی دانشجویی در خارج از کشور در آسیا مناسب هستند، زیرا می توانند در هنگ کنگ یا سنگاپور ثبت شوند که در آن، سیستم مالیاتی پایینی وجود دارد.

ریتا کو، شاغل در یک موسسه حقوقی در هنگ کنگ، می گوید که ساختار صندوق های مستقر در خارج از کشور یا در منطقه به ویژه در صورتی مفید هستند که کودکی «بخواهد در مکانی که در آن در حال تحصیل است بماند، یا حتی برای همیشه به آنجا نقل مکان کند».

به عنوان مثال، در مورد خانواده‌هایی که قبلاً در سرزمین اصلی چین حضوری نداشته اند اما می‌خواهند نسل‌های بعدی‌شان در آنجا تحصیل کنند، صندوق خانوادگی ایجاد شده در هنگ کنگ ممکن است راه‌حل کارآمدی باشد. نه تنها این قلمرو به شهرهای بزرگی مانند پکن نزدیک است، بلکه مزایای مالیاتی متعددی نیز در هنگ کنگ وجود دارد که در سرزمین اصلی چین در دسترس نیست.

او می‌گوید راه‌های آسان‌تر برای اقامت و شهروندی در هنگ‌کنگ و سنگاپور یک عامل اصلی دیگر برای بسیاری از خانواده‌های ثروتمند چینی بوده است.

کارول وو، رئیس بانک دی بی اس در شمال آسیا پیشنهاد می‌کند که خانواده‌های ثروتمندی که به دنبال هموار کردن راه مهاجرت فرزندانشان به آسیا هستند، می‌توانند فراتر رفته و به فکر راه‌اندازی یک دفتر خانوادگی در این منطقه باشند. بسیاری در حال حاضر این کار را انجام می دهند. اریک لندولت، رئیس جهانی مشاوره، هنر و جمع آوری خانواده در شرکت خدمات مالی و بانکداری یوبی‌اس، می گوید که این بانک سوئیسی اخیراً شاهد علاقه بیشتری از سوی خانواده های ثروتمند خارج از آسیا برای ایجاد دفاتر خانوادگی در هنگ کنگ و سنگاپور بوده است. و در برخی موارد خانواده ها نیز نقل مکان کرده و فرزندان خود را با خود به آسیا می آورند.

با این حال، آنی کوه، استاد بازنشسته دانشکده مالی دانشگاه سنگاپور می گوید: «با این حال، اگر یک خانواده ثروتمند به دنبال فرستادن نسل بعدی خود به آسیا برای تحصیل و بعد از آن اداره کسب و کار در این قاره باشند، برنامه ریزی اولیه مهم است. مراحلی برای دریافت اقامت وجود دارد که از طریق فارغ التحصیلی تا شرکتی که در آن کار می‌کنید و مایل به حمایت از استخدام و در نهایت اقامت شما است می شود. بسیاری از نسل‌های کنونی می‌دانند که فرآیندی وجود دارد و هر چه زودتر کودکان آن ها فرآیند این ادغام را شروع کنند، بهتر است.»

منبع: فایننشال تایمز

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.