مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان ارائه می شود.

دهه شصتی های ایلامی تسهیلات تشویقی ازدواج دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، فریده الیاس پوریان اظهار کرد: در این طرح متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان در صورت ازدواج و احراز شرایط از تسهیلات ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.

وی گفت: ارائه سقف یک میلیارد ریالی تسهیلات ازدواج، ‌خرید اقساطی جهیزیه به مبلغ ۲ میلیارد ریال و وام اشتغال ۲ میلیارد ریالی، اضافه بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزندآوری از جمله این تسهیلات است.

الیاس پوریان تصریح کرد: عشایر و ساکنین روستاها و یا شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت استان، زوجین (هر ۲ زن و مرد مجرد) متولد دهه ۶۰ (متولدین ۱۳۶۹/۰۱/۰۱ تا ۱۳۶۹/۱۲/۲۹) با تاریخ عقد از ۳۰ خرداد ماه تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ می توانند از این نوع تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام ابراز کرد: به متقاضیان دارای شرایط بند "الف" این آیین نامه که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان بیمه شده باشند و یا بشوند، تسهیلات تشویقی ازدواج به مبلغ یک میلیارد ریال اعطا خواهد شد.

وی ابراز کرد: سقف تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه اعطایی به هر یک از افراد (هریک از زوجین) معرفی‌شده، حداکثر یک میلیارد ریال به صورت کالاکارت است و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی جهیزیه به هر یک از افراد معرفی شده ۳۶ ماه تعیین شده است.

الیاس پوریان بیان کرد: دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل حساب مذکور می‌بایست برای واریز تسهیلات و پرداخت اقساط یک فقره حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه نزد بانک مهر افتتاح کنند و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان، بر اساس قراردادهای داخلی و فرم‌های مورداستفاده طبق ضوابط و مقررات جاری بانک مهر بوده و متقاضی متعهد به خرید کالا یا خدمت از پذیرندگان طرف قرارداد بانک مهر است.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات ارائه‌ شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد است که سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه و دریافت می شود، گفت: معرفی شدگان تسهیلات قرض‌الحسنه، صرفاً می‌توانند تا سقف مجاز بانک از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند و ارائه هر نوع تسهیلات جدید منوط به رعایت شرایط و ضوابط مربوطه است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام ابراز کرد: متقاضی تسهیلات کالاکارت می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ اعطا تسهیلات، نسبت به خرید کالا و یا خدمات از شبکه پذیرندگان اقدام کند، در غیر اینصورت، بانک نسبت به تسویه تسهیلات مزبور ازمحل حساب‌های گیرنده تسهیلات نزد بانک بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی، اداری و قضایی اقدام خواهد کرد.

الیاس پوریان افزود: به زوجین دارای شرایط بند "الف" این آیین نامه در صورت عدم اشتغال، تسهیلات اشتغال تا سقف ۲ میلیارد ریال به ازای هر طرح اشتغالی پرداخت خواهد شد و سقف اعطاء تسهیلات اشتغال به زوجین ۲ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی گفت: ارائه طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی مورد تایید صندوق کارآفرینی امید استان، برای دریافت تسهیلات الزامی و در صورت نیاز ارائه مجوز کسب و کار برای مشمولین ضروری است، همچنین محل اجرای طرح در روستا یا شهر زیر ۲۰ هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.