وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه قابل درک است اما لندن این را هم درک می‌کند که «اسرائیل در راستای امنیت خود اقدام می‌کند»!

لندن: اسرائیل برای امینت خود در غزه اقدام می‌کند و قابل درک است!

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی وی در ریاض، بدون اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع این منطقه، مدعی شد که لندن درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را درک می‌کند!

وی در دیدار با فرحان مدعی شد: قبلا هم گفته‌ایم که درخواست‌ها برای آتش‌بس قابل درک است ولی ما همچنین درک می‌کنیم که اسرائیل برای تامین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند.

کلورلی در ادامه مدعی شد: البته ما می‌خواهیم که این شرایط وحشتناک هرچه سریع‌تر حل و فصل شود. چالش اصلی، نیازهای بشردوستانه مردم غزه است. درخواست برای آتش‌بس آسان و در واقع برقراری صلح به مراتب دشوارتر است. ما نسبت به ایجاد صلح پایدار که هم ضامن امنیت اسرائیل بوده و هم امنیت فلسطینیان را تامین کند، پایبندیم!

ادعاهای کلورلی در حالی است که سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس به‌تازگی همگام با مواضع دولت لندن در حمایت از رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه به نوار غزه، نیروهای پلیس متروپولیتن لندن را به حمایت و مدارا با تظاهرکنندگان حامی فلسطین متهم کرد!

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، با حمایت از جنایات اشغالگران در نوار غزه، هفته گذشته اعلام کرد که لندن از حق تل‌آویو برای دفاع از خود حمایت می‌کند!

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز ساعتی پیش مدعی شد که برقراری آتش‌بس در غزه امکان‌پذیر نیست! جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اما مدعی شد که تل‌آویو با وقفه‌های روزانه ۴ ساعت در شمال غزه به منظور ورود کمک بشردوستانه به این منطقه موافقت کرده است.

پس از عملیات بزرگ حماس موسوم به طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران حملات گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده‌اند و در پی این تجاوزها، تاکنون شمار شهدای غزه به ۱۰۸۱۲ نفر از جمله ۴۴۱۲ کودک و ۲۹۱۸ زن و شمار زخمی‌ها به ۲۶۹۰۵ نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.