یوناس گار استور نخست وزیر نروژ جمعه شب به جنایت صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کرد و گفت: بمباران شدید نوار غزه توسط اسرائیل نقض صریح قوانین بین‌المللی جنگ است.

نخست وزیر نروژ : بمباران غزه توسط اسرائیل نقض صریح قوانین بین المللی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه الجزیره قطر، استوره افزود: غیرنظامیان حق دفاع از خود را دارند و باید نقض قوانین بین‌المللی جنگ [از سوی کشورها] محکوم شود.

در حالی عملیات طوفان الاقصی وارد سی و پنجمین روز خود شده که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا ۱۹۵ نفر خبر داد.

«اشرف القدره» اعلام کرد: تعداد شهدای کادر پزشکی و درمان در این شهر به ۱۹۵ نفر رسیده، ۵۱ آمبولانس منهدم و ۱۲۰ موسسه بهداشتی نیز تخریب شده است، ۱۸ بیمارستان از کار افتاده و ۴۰ موسسه بهداشتی - درمانی اولیه نیز از دسترس خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد سیستم بهداشت و درمان را هدف قرار دهد، از جامعه جهانی خواست تا برای حفاظت از نظام سلامت و کارکنان آن در فلسطین فورا مداخله کند.

به گفته وی، تیم‌های پزشکی ۳۵ روز است که میدان را ترک نکرده‌اند و تلاش می‌کنند با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارند و تا جایی که می‌توانند به نجات جان مجروحان تجاوزات اسرائیل بپردازند، با این وجود خودشان هم هدف قرار گرفته‌اند.

القدره از جامعه جهانی و همه نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری آن خواست که از نظام سلامت و کارکنان آن محافظت تا بتواند بدون تهدید مطلق به وظایف خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ۵ روز پیش نیز مجتمع پزشکی الشفاء را هدف قرار داد و در جریان آن یک کودک شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند، افزود: رژیم اسرائیل همچنین بیمارستان های الرنتیسی و النصر را نیز هدف قرار داد که بر اثر آن ۸ شهروند شهید و ۱۴۰ کادر پزشکی نیز زخمی شدند. همچنین بیمارستان قدس نیز از این حملات مستثنی نبوده و مورد حمله قرار گرفت و در این حمله نیز چهار نفر شهید و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.