مربی کشتی آزاد معتقد است با وجود اینکه جراحی کتف سخت و حساس است اما حسن یزدانی تا المپیک شرایط بازگشت به میادین را پیدا می‌کند، بنابراین نیازی به انتخاب جایگزین برای او نیست.

مربی تیم ملی:حسن یزدانی نیاز به جایگزین ندارد/لزوم تقویت کادر فنی کشتی آزاد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی میرعمادیان، درباره وضعیت کشتی آزاد گفت: در مسابقات جهانی اتفاقاتی بسیار غیرمنتظره رقم خورد. برخی ستاره‌های کشتی به دلیل اشتباهات ریز خود نتیجه را واگذار کردند. برخی از کشتی‌گیران هم با وجود اینکه کشتی‌گیر برتر میدان بودند اما در ثانیه‌های پایانی نتیجه را واگذار کردند. با توجه به این شرایط در سال منتهی به المپیک باید یک مقدار حساب شده‌تر کار کرد. البته در بازی‌های آسیایی کشتی‌گیران خوب ظاهر شدند که البته قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: در سال المپیک معمولاً همه کشتی‌گیران با آمادگی کامل در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. اما ستاره‌های کشتی ایران نسبت به دوره قبل افت داشتند، باید تا قبل از المپیک این ضعف‌ها را برطرف کنند تا نتیجه لازم را در آن مسابقه کسب کنیم. با وجود ضعف‌هایی که تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی دارد، من به این تیم خوش‌بین هستم و به نظرم در المپیک می‌تواند نتایج قابل قبول کسب کند. کشتی آزاد در اوزان سنگین وزن شرایط خوبی دارد اما در اوزان سبک‌تر و متوسط باید کمی بیشتر کار کنیم.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد شرایط حسن یزدانی گفت: حسن یزدانی یک چهره استثنایی در کشتی ایران است. حضور او در بازی‌های آسیایی‌ها به اختیار خودش بود. او در خودش دید که با همان کتف آسیب‌دیده به بازی‌های آسیایی اعزام شود، ضمن اینکه در آن مسابقات هم حریفان سرسختی نداشت و فشار زیادی را تحمل نکرد. درد کهنه آسیب‌دیدگی هم در بین همه کشتی‌گیران هست.

وی گفت: پزشکان یزدانی با توجه به عکس‌های ام آر آی تشخیص دادند او می‌تواند در جهانی شرکت کند. بعد از جراحی هم پزشکان اعلام کردند که او می‌تواند به المپیک برسد ما هم امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و شاهد دوران اوج او در المپیک باشیم. اگر او به لحاظ شرایط روحی و روانی آمادگی خوبی داشته باشد و انگیزه لازم برای انتقام از دیوید تیلور را داشته باشد، دقیقاً مثل مسابقات جهانی نروژ که با انگیزه کامل روی تشک رفت، قطعاً مدال طلای او در المپیک پاریس محرز خواهد شد.

مربی کشتی آزاد در واکنش به صحبت‌های دبیر مبنی بر اینکه بعد از عمل کتف، بازگشت به تشک کشتی کار سختی است، عنوان کرد: کتف یکی از قسمت‌های مهم در کشتی است اما پزشکان هم به بازگشت یزدانی امیدوار هستند و قطع امید نکردند. آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف سخت است و کسی منکر آن نمی‌شود. در بازی های ۱۹۷۲ مونیخ، عبدالله موحد از ناحیه کتف آسیب دید. علیرضا دبیر هم همین شرایط را داشت. صحبت از جایگزین حسن یزدانی درست نیست.

میرعمادیان عنوان کرد: آسیب‌دیدگی برای هر ورزشکاری اجتناب ناپذیر است. یزدانی ۹ سال در سطح اول کشتی آزاد است و رسیدن به این جایگاه نیاز به تمرینات پرفشار دارد، قطعاً او با قدرت برمی‌گردد چون یک ورزشکار توانمند است. در مسابقات جهانی هم شاید ترس از آسیب‌دیدگی‌اش باعث شد مقابل تیلور مثل همیشه ظاهر نشود. با این حال امیدوارم او هر چه زودتر دوران نقاهت را پشت سر بگذراد و بتواند با قدرت به تیم برگردد.

وی در مورد تقویت کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: خدا را شکر مسئولان فدراسیون هم به این نتیجه رسیدند که کادرفنی تیم ملی نیاز به تقویت دارد. حضور محسن کاوه برای ما بسیار ارزشمند است؛ اگر او به صورت فیزیکی در کنار تیم ملی باشد قدرت جسمی تیم بالا می‌رود. او چکیده کشتی ایران است و تنها کسی است که در تمامی رده‌های سنی حضور داشته و به همه آن‌ها مسلط است. فدراسیون فضا را باز گذاشته تا همه به کمک تیم ملی کشتی آزاد بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.