۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 934105

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از کشف ۲۴ تن چوب قاچاق متعلق به درختان بید و گردو در این استان خبر داد.

۲۴ تن چوب قاچاق در قزوین کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ کیومرث سلیمانی ضمن بیان این مطلب افزود: این میزان چوب قاچاق که از درختان منطقه رودبار الموت و طارم سفلی و به صورت غیرمجاز بریده شده بود، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت مناطق یاد شده کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه برای این میزان چوب قاچاق چهار فقره پرونده قضایی نیز تشکیل شده است، تصریح کرد: پنج دستگاه خودرو شامل چهار دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان نیز در این رابطه توقیف و سه متهم برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته این مسوول، چوب‌های قاچاق به دلیل غیرمجاز بودن به مرکز نهالستان منابع طبیعی در تاکستان منتقل شده که پس از گرفتن رای قضایی تعیین تکلیف خواهند شد.

سرهنگ سلیمانی به ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و جنگل‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تهیه چوب، هیزم و ذغال و همچنین بریدن و ریشه‌کن کردن درختان و نهال‌ها در منابع ملی متعلق به دولت بوده و در توده‌های جنگلی بدون مجوز از اداره کل منابع طبیعی ممنوع بوده و متخلفان برابر قانون مجازات خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و حوادث در حوزه منایع طبیعی موضوع را به سامانه‌های ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.