معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان مربوط به استان خراسان رضوی است.

۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان مربوط به خراسان رضوی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی درخصوص سفر هیئتی از تجار و بازرگانان خراسانی همراه رئیس جمهور به تاجیکستان اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشور تاجیکستان، هیئتی از تجار و بازرگانان ایرانی به منظور مذاکرات دوجانبه با فعالین اقتصادی تاجیکستان به این کشور سفر کردند و رویداد فوق با حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و تاجیکستان پرداخت و افزود: بیش از ۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان از طرف خراسان رضوی انجام می‌شود و این موضوع برای استان ما حائز اهمیت است.

وی در ادامه به دورنمای تجاری میان دو کشور اشاره کرد و افزود: سطح تبادلات دو کشور در تفاهم‌نامه‌ای که سال قبل به امضای روسای جمهور دو کشور رسیده بود، باید به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسید که هم‌اکنون در نقطه ۲۵۰ میلیون دلار قرار دارد.

چمندی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها اینطور است که با رفت‌وآمدهای سیاسی، اهتمام ریاست جمهوری ایران و پررنگ شدن مسائل اقتصادی بین دو کشور؛ به عدد هدف‌گذاری شده در تبادلات اقتصادی برسیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد: لغو روادید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های فعالین اقتصادی دو کشور بود که طی این سفر پیرامون آن سندی بین دو رئیس جمهور ایران و تاجیکستان امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.