برابر آخرین آمار بیش از ۸۸ هزار درخواست شغلی فعال از سوی کارجویان و ۱۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از سوی کارفرمایان در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده است.

تازه‌ترین آمار ثبت درخواست‌ شغلی کارجویان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه جست‌وجوی شغل که با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار آغاز به کار کرده، تیرماه امسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

هدف از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل،‌ هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار است.

این سامانه اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار موردنظر خود را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیازشان، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

در همین راستا سیدصولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی به ویژگی‌های سامانه جست‌وجوی شغل اشاره کرده و گفته است: این سامانه هم افراد جویای کار را شناسایی می‌کند و هم با راه‌اندازی این سامانه نیازمندی کارفرمایان مشخص می‌شود. با حذف واسطه‌ها افراد جویای کار می‌توانند به مراکز کاریابی مراجعه کنند و جذب بازار کار شوند.

به گفته وی، از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار افراد در این سامانه شناسایی و به مراکز فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند تا آموزش‌های مهارتی لازم را بگذرانند.

مرتضوی ایجاد اشتغال پایدار را از ویژگی‌های بارز سامانه برشمرده و می‌گوید: این سامانه یک فرصت مناسب برای کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و بهبود عملکرد مراکز کاریابی‌ است و میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات اشتغال را افزایش می‌دهد.

تازه‌ترین آمار ثبت درخواست‌ شغلی کارجویان

هدف از ایجاد سامانه جست‌وجوی شغل در گام نخست، ایجاد شفافیت اطلاعات بازار کار است که از این طریق فرایند به کارگماری و نیازهای واقعی بازار کار مورد نظارت قرار گیرد. در گام بعد با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت بازار کار به دست آمده و جمع آوری می‌شود سیاستگذاری و تصمیم‌گیری لازم در حوزه اشتغال صورت گیرد و وزارت کار بر تمام مراحل جذب و به‌کارگماری به طور شفاف نظارت کند.

در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازار کار را به دنبال خواهد داشت.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت کار در این باره می‌گوید: همه کارجویان، کارفرمایان و کاریابی‌ها که سه بازیگر اصلی بازار کار به شمار می‌روند می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه ثبت‌ کنند و فرآیند به کارگماری افراد از طریق سامانه و کاریابی‌ها توسط وزارت کار به صورت روزانه رصد می شود.

به گفته وی با راه‌اندازی این سامانه به صورت متمرکز کارفرماها با مراجعه به آن می‌توانند در سراسر کشور مشاغل مربوط به استان و منطقه خود را از طریق این بستر درج و کارجویان نیز فرصت‌های شغلی که اعلام می‌شود را به صورت برخط ملاحظه کنند و از بین فرصت های شغلی معرفی شده شغل مورد نظر را انتخاب کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۸۸ هزار و ۲۱۹ درخواست شغلی فعال از سوی کارجویان و ۱۰ هزار و ۸۵۶ فرصت شغلی فعال در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده است. سامانه جست‌وجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir بر سایت وزارت کار قرار دارد و متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای اطلاع از فرصت‌های شغلی موجود و تامین نیروی کار مورد نیاز به سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.