در حالی که یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده است، اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که نه بایدن و نه ترامپ برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیستند.با این حال نتایج آخرین نظرسنجی‌ها از برتری ترامپ بر بایدن حکایت دارد.

بایدن دوازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

به گزارش قدس آنلاین؛ در حالی که یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده است، اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که نه بایدن و نه ترامپ برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیستند.

آمریکایی‌ها در حالی یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فاصله دارند که به نظر می رسد شاهد شکل‌گیری یک رقابت تکراری نامطلوب بین جو بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور دموکرات تاریخ، و سلف جمهوری‌خواه او، دونالد ترامپ خواهیم بود. نتایج نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد که روند کنونی به سمت انتخاباتی پیش می‌رود که تعداد کمی از آمریکایی‌ها با آن موافق هستند.

گاردین با تاکید بر اینکه ممکن است انتخابات سال آینده یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ مدرن ایالات متحده باشد، می‌نویسد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها عمیقاً از چشم‌انداز ریاست‌جمهوری، وضعیت اقتصاد و جهت‌گیری‌های کنونی کشورشان ناامید هستند.

آمریکایی‌ها بایدن و ترامپ را نمی‌خواهند

استن گرینبرگ، یکی از مسئولان باتجربه در زمینه نظرسنجی در این باره به گاردین گفته است که در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که اکثر آمریکایی‌ها تمایل دارند که هم ترامپ و هم بایدن برای انتخابات نامزد نشوند.

 این در حالی است که فرانک لونتز، یکی از فعالان برجسته در زمینه نظرسنجی با اشاره به انتخابات پیش رو می‌گوید: ممکن است بالای برگه انتخابات نوشته شده باشد ۲۰۲۴ اما روحیه و شرایط ناامیدی رای دهندگان آمریکایی یادآور سال ۲۰۱۶ است.

لونتز در گفتگو با گاردین با اشاره به اینکه در نظرسنجی‌ از گروه‌های متمرکز، با سطحی از ابراز تحقیر سیاسی و روند انتخابات از سوی اغلب پرسش شوندگان مواجه شده است که تاکنون چنین چیزی را ندیده بود؛ احساسی شبیه به اینکه انگار همه فراموش شده‌اند و مورد بی‌احترامی قرار گرفته‌اند.

بایدن یازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

طبق گزارش سی ان ان، ترامپ در حالی نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ است، که به دلیل تلاش‌هایش برای زیرسوال بردن انتخابات ۲۰۲۰، با اتهاماتی روبرو است؛ در مجموع، ترامپ با ۹۱ اتهام در چهار پرونده قضایی مجزا مواجه است که نه تنها کنترل او را بر حزب جمهوری خواه تضعیف نکرده که پیوند اورا با رای دهندگان جمهوری خواه سخت تر هم کرده است!

نتایج نظرسنجی جدید سی ان ان نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق با ۴۹ درصد در برابر ۴۵ درصد از بایدن پیش افتاده است اما این فقط حامل بخشی از پیام هشدارآمیز نظرسنجی‌ها است چنانکه بررسی‌های دقیق تر نتایج چالش‌های هشداردهنده‌ بیشتری را برای بایدن آشکار می‌کند و این تصور را تقویت می‌کند که علیرغم آشفتگی و سوءمدیریت دوره اول ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه برای دوره دوم شانس زیادی دارد.

مسئله سن چالش دیگری برای بایدن و ترامپ

نتایج نظرسنجی اخیر سی ان ان حاکی از شکاف‌های عمیق در ائتلاف چند قومیتی دموکرات‌ها  است و این مسئله نبود اعتماد به رهبری او را در جهانی جنگ‌زده نماین تر می‌کند. اما وضعیت برای بایدن زمانی وخیم تر می شود که نتایج نشان می دهد گه فقط یک چهارم آمریکایی‌ها معتقدند که او استقامت و هشیاری لازم را برای ریاست جمهوری دارد.

سی ان ان در این باره می‌نویسد: بایدن به طور قطع نامزد حزبش خواهد بود اما نگرانی در مورد سن و شرایط جسمانی او که در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد می‌تواند بر نامزدی بایدن تأثیر زیادی داشته باشد، اگرچه که ترامپ فقط سه سال جوانتر از او است. بر اساس نظرسنجی سی ان ان، ۴۷ درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده گفته اند که از بایدن حمایت می کنند، در حالی که ۴۶ درصد هم اعلام کرده اند که از ترامپ حمایت می‌کنند.

جنگ در غزه و اوکراین عامل موثر بر نامزدی بایدن

 تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی در دانشگاه کوئینیپیاک در این باره به گاردین می‌گوید: استراتژی ترامپ در انتخابات مبارزه با سیستم حقوقی آمریکا است، در حالی که بایدن در دو جبهه اوکراین و غزه با درگیری‌های نظامی دست و پنجه نرم می کند.

شروع جنگ در خاورمیانه، پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، چشم انداز انتخابات را متزلزل کرد. بایدن در زمان جنگ به اراضی اشغالی سفر کرد تا وعده وفاداری آمریکا به متحد دیرینه خود را بدهد. با افزایش تعداد کشته‌ها در غزه، نشانه‌هایی وجود دارد که پاسخ بایدن به این درگیری، شکاف در ائتلاف انتخاباتی بایدن را عمیق تر کرده و حمایت او را به‌ویژه در میان جوانان از بین ‌برده است.

بایدن یازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

اقتصاد دغدغه اصلی رای دهندگان آمریکایی

 بر اساس شاخص‌های رسمی، اقتصاد ایالات متحده از رکود ناشی از بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ بازگشته است اما اکثریت گسترده آمریکایی‌ها از مسیر کنونی اقتصاد آمریکا ناراضی هستند.

به گزارش «نیوزویک»، نتایج نظرسنجی‌ها در رابطه با وضعیت اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد که نمره اکثر رای دهندگان آمریکایی به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در زمینه عملکرد و مدیریت اقتصادی‌اش عموما منفی بوده و از اقدامات وی در این زمینه کاملا ناراضی هستند.

نتایج نظرسنجی دانشگاه میشیگان آمریکا نشان می دهد، مصرف‌کنندگان آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۴ نرخ تورم در کشورشان به ۴.۴ درصد برسد و معتقدند ظرف بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال پس از آن نرخ تورم ۳.۲ درصد می‌شود که همچنان بالاترین میزان افزایش نرخ تورم در یک دهه گذشته در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق این نظرسنجی نرخ بالای وام‌ها و ضعف بازار کار تحت تاثیر افزایش مداوم قیمت‌ها، چشم انداز خوبی برای اقتصاد آمریکا در دولت بایدن و رشد اقتصادی این کشور وجود ندارد.

نتایج نظرسنجی اخیر سی ان ان، حاکی از افزایش نگرانی‌های مصرف‌کنندگان از نرخ تورم است؛ چالشی که معضل دولت بایدن را برای متقاعد کردن رای‌دهندگان برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور بیشتر می‌کند.

ترامپ از بایدن عبور کرد

نتایج نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز هم نشان می‌دهد ۷۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی  از ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا یعنی ایالت‌های موسوم به «میدان نبرد»، معتقد هستند آمریکا در مسیر اشتباهی قرار دارد و نیمی از آنها هم بر این باورند که شرایط اقتصادی کشور به شدت وخیم است.

بایدن یازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

بایدن یازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

بر اساس این نظر سنجی، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که پیشتاز نتایج انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان است، از بایدن در تمامی این ایالت‌ها پیشی گرفته است؛ ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را گفته اند که ترامپ عملکرد بهتری در حوزه اقتصاد خواهد داشت حال آنکه این رقم برای بایدن تنها ۳۷ درصد عنوان شده است. درواقع اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گمان می‌کنند که کشورشان از نظر اقتصادی تحت تاثیر سیاست‌های دولت بایدن در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

بایدن یازدهمین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا؟

ناامیدی در میان رای دهندگان در مورد شرایط اقتصادی، احساس عمومی ناامیدی ملی، و احساس اینکه رویدادها در خارج از کشور از کنترل خارج شده‌اند، همیشه برای انتخاب مجدد روسای جمهور آمریکا مشکل ایجاد می‌کند. و تاریخ نشان می‌دهد که ترکیبی از این عوامل – در کنار بدبینی رای‌دهندگان و از دست دادن امید – شرایطی را فراهم می‌کند که در آن عوام فریبانی که یک رهبری اقتدارگرا را پیشنهاد می‌کنند، می توانند پیشرفت کنند. درواقع این موضوعی است که ترامپ روی آن حساب می‌کند و معضلی است که بایدن برای پیروز شدن باید اصلاح کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.