رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۵۰ هزار نفر طی ۶ ماه گذشته با خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ تماس گرفتند و گل، شیشه و حشیش بیشترین موادی هستند که تماس گیرندگان درباره آنها سئوال می‌پرسند.

گل، شیشه وحشیش بیشترین موادی که ازخط ملی اعتیاد درباره آنها می پرسند

ماریت قازاریان  افزود: حدود ۸۲ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد زنان هستند اما مصرف کننده نیستند؛ زنان ممکن است درباره پیشگیری از اعتیاد یا در مورد اعتیاد همسر یا فرزندان خود سئوال بپرسند البته ممکن است مصرف‌کنندگان هم تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: به طور کلی مصرف کنندگان براساس نوع مصرفی که دارند؛ درباره شیوه ترک سئوال می‌پرسند که به صورت سرپایی یا به صورت اقامتی ترک کنند. سئوال آنها درباره نوع درمان است تا خود بتوانند روش مناسب درمان را انتخاب کنند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سئوال دیگر مصرف کنندگان درباره موضوع ارجاع است که می‌پرسند برای درمان اعتیاد به کجا مراجعه کنند که مشاوران براساس بانک اطلاعاتی ثبت شده در خط ملی اعتیاد آنها را به مراکز مربوطه ارجاع می‌دهند.

قازاریان افزود: عده‌ای نیز ممکن است راجع به مواد مخدر و محرک سئوال بپرسند که این روزها از این سئوالات زیاد داریم؛ به ویژه مادرانی که تغییراتی در اعضای خانواده می‌بینند تماس می‌گیرند و درباره علائم مصرف مواد سئوال می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی تماس گیرندگان درباره معتادان می‌پرسند که معتادی در خانه دارند و برای درمان مراجعه نمی‌کند و می‌پرسند چطور او را راغب کنند که درمان خود را ادامه دهد یا به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی افراد نگران فرزندان خود هستند به طور مثال ممکن است فردی همسر معتاد و دو فرزند در خانه داشته باشد و می‌خواهد راهکارهای پیشگیری از اعتیاد برای فرزندان خود را بداند.

به گفته قازاریان، گل، شیشه و حشیش بیشترین موادی هستند که تماس گیرندگان درباره آنها سئوال می‌پرسند البته این سئوالات به این معنا نیست که آنها مصرف کننده هستند بلکه بیشتر از نگرانی تماس می‌گیرند.

وی یادآور شد: خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ از هشت صبح تا هشت شب و روزهای تعطیل پاسخگوی سئوالات مردم است.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: خط ملی اعتیاد، راهکارهایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ارائه می‌دهد اما درمان اتفاق نمی‌افتد و در صورت لزوم افرادی را که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز درمانی تحت پوشش سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در سراسر کشور ارجاع می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.