امیر قطر در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای غربی و اسلامی در ریاض گفت: جامعه بین المللی در مسئولیت قانونی و اخلاقی خود و جلوگیری از جنایت های جنگی و کشتاری که به نام دفاع از نفس انجام می شود و در پایان این جنگ ناکام مانده است.

امیر قطر: جامعه بین‌المللی در پایان دادن به جنایات جنگی در غزه ناکام مانده است
به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه الجزیره، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» افزود: تا کی باید اسرائیل قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد؟

وی ادامه داد: آنچه در غزه روی می دهد، در همه سطوح خطرناک است. بیمارستان ها در قرن ۲۱ مورد حمله قرار می گیرند و یک ملت مجبور به آوارگی می شود.

امیر قطر اظهار کرد: سران اسرائیلی نژاپرست سخنانی می گویند که حامیان آنها نیز آن را محکوم می کنند.

وی افزود: خواهان گشودن گذرگاه های انسانی به طور دائم برای رساندن کمک ها بدون غیرشرط هستیم، به تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان ها (اسیران صهیونیست) ادامه می دهیم و امید به ایجاد یک وقفه انسانی داریم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: حمله به مدارس و بیمارستان ها به بهانه های واهی داریم و خواهان تحقیقات بین المللی هستیم.

به گفته وی، بیانیه و محکوم کردن کافی نیست، باید گام هایی برای توقف جنایت جنگی مداوم برداشته شود.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.